Odolnost OneWire - zmatení DS18B20

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Neděle Leden 21 19:53:19 CET 2018

Zdravím,

mám tu takový problém, řekl bych nepěknou věc.

Schema a plošňák jsou zde:

http://zapadlo.name/ruzne/driver/

Mám led driver  pro led pásky, zatím jsou zapojeny 2 kanály, cca 15W na
kanál. Pásky jsou klasické s odpory na 12V.  Zároveň mám k CPU (modul
Wemos D1 mini s ESP8266) připojeny 2 čidla DS18B20. Čidla jsou připojeny
běžným telefonním kabelem, s přivedeným napájením, jedno čidlo asi 3m
kabelem a druhé asi 10m.  Čidla jsou na společné sběrnici - prakticky to
vypadá tak, že je jedno čidlo, kus drátu,  cpu, kus drátu a druhé čidlo.

Napájení je provedeno zdrojem MeanWell 12V, 60W. Z 12V snižuju pomocí
modulu z Aliho s LM2596 na 5V.  Na 3,3V na kterých běží ESP8266 je na
modulu přímo lineární stabilizátor.   DS18B20 jsou napájeny z 3,3V.

A teď problém - v okamžiku kdy PWM reguluju jas led pásků, tak se čidla
zblbnou a prakticky z nich nevyleze rozumná hodnota. (sem tam výjimečně
se některé měření povede). Jestliže nastavím plný jas a nebo nulu, tak
chodí jak mají.

Kabely k led páskům nemají totožnou trasu jako dráty k DS18B20, ale u
zařízení se mohou "potkávat".

Původně tam bylo jen jedno čidlo, to na kratším kabelu a to víceméně
chodilo dobře. (jednou za pár dní špatná hodnota). Po přidání druhého
kabelu s čidlem to začalo totálně blbnout.

V čem by mohl být problém, kde mám dizajnovou chybu?

Díky

Petr