OT Kytka

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Leden 20 17:42:06 CET 2018

Tak jsem ještě trochu hledal (pomohlo large anthurium) a hodně připomíná
anthurium hookeri. Ale AH má krátké řapíky, navíc ta naše nemá "small black
dots", jako má AH tady:
http://www.exoticrainforest.com/Anthurium%20hookeri%20pc.html
A taky AH má listy směřující nahoru.

Anthurium schlechtendalii to taky nebude, zase listy směřující nahoru.
Anthurium jenmanii ze stejného důvodu taky ne.
Anthurium eggersii ze stejného důvodu taky ne.
Anthurium cubense ze stejného důvodu taky ne. Ale klouby jsou velmi podobné.
Nevím zda souhlasí rozměry.

Anthurium pendulifolium - přijde mi, že začátky listů nejsou tak pozvolné,
jako v našem případě. Ale je jinak je asi nejblíž. Listy visí směrem dolů,
což by ta naše měla asi taky, kdyby jí v tom nebránily všemožné podpěrky.
Rozměry poněkud větší, ale babička prý má tu samou, o dost větší.

Koukám, že jich je fakt hodně:
https://it.wikipedia.org/wiki/Specie_di_Anthurium

Tady nějaké fotky:
http://dejvice.cz/edison/tmp/kytka/kytka.html
Přivezeno bylo plné auto kytek, měli jsme pak v předsíni prales:-)
Auto bylo sice velké, ale stejně se tam nevešly, jak vidno z prvního
obrázku...
Poslední dva obrázky jsou prosvícené, ostatní je s běžným osvětlením, nebo
bleskem.
Detaily jsou po dvojicích, ze staršího a novějšího listu.

Díky za případnou pomoc s identifikací.
Taky jsem viděl, že ty velké anturie mívají hezky vypadající bobule, takže
tím vzniká otázka, zda jsou dobré k jídlu. A pokud ano, tak co dělat aby
vykvetla. :-)

PH