OT: Ekvitermni regulace kotle

Martin Záruba swz na volny.cz
Čtvrtek Leden 18 17:37:40 CET 2018

Máte pravdu. Takto to mám i já u našich tepelných čerpadel. Má to jen
jednu vadu, myslím ke vztahu k zákazníkovi. Každý je zvyklý, že pokud
termostat sepne, tak to topí a pokud rozepne, tak to netopí. Jenže při
tomto, jinak myslím velmi dobrém principu, ten termostat dělá jen
korekci ekvitermy. A pokud je to v kombinaci s podlahovkou, která má
obrovskou akumulaci, musí být odezva na termostat velmi pomalá, jinak se
systém stane nestabilním. A to se zákazníkovi velmi špatně vysvětluje.

Navíc v kombinaci s kondenzačním kotlem a zvlášť s tepelným čerpadlem je
třeba, aby to běželo při co nejnižší teplotě topné vody a to je pro
mnohé zákazníky zcela nepochopitelné.

Martin Záruba