OT O tempora, o mores

Karol Bujaček list na fossilgroup.net
Čtvrtek Leden 11 22:48:03 CET 2018

On 01/11/2018 11:36 AM, Josef Štengl wrote:

> Ale ano, pochlubit se mohu :-) viz příloha, je to krátký texťák.
>
> Ale není na tom nic extra. Klávesy '1'–'6' a ',' a '.' jsou mrtvé klávesy.
>
> Ve win v keyboard layout creatoru bohužel nevím jak získat L4 a L5
> (další rozšířující klávesa místo alt_gr a také bohužel nejsou
> předefinovat znaky na F? klávesách.
>
> Je to hodně letité, tak přes 15 let. Dělal jsem to hlavně kvůli zápisům
> rovnic. A typografickým znakům.

Dobrý večer,

To je pekné… Tiež používam vlastné upravené rozloženie klávesnice
(kombinácia en_us a sk), s možnosťou mať 4 znaky na jednej klávese
(stlačenie klávesy, s pridržaním shift, alt, alt shift; reálne používam
ale maximálne tri znaky na klávesu, viac ich pri bežnom používaní
nepotrebujem). Po nejakej dobe zvykania si to je oveľa efektívnejšie,
než neustále prepínanie. A, áno, príchod k cudziemu počítaču je
problematický (aj keď menej, ako príchod niekoho cudzieho k môjmu
počítaču, kým nejak neprepnem rozloženie, alebo kým teatrálne neodstrčí
klávesnicu so slovami „ach, rob si to sám“).

Mám to ale v Linuxe, ak by niekoho zaujímalo, tak náhodne vybraný dosť
starý článok (princíp je rovnaký):
<https://www.linux.com/news/creating-custom-keyboard-layouts-x11-using-xkb>

Ďalšia zaujímavá funkcionalita je Compose key, napr.
<https://en.wikipedia.org/wiki/Compose_key> alebo
<https://fsymbols.com/keyboard/linux/compose/> Pomocou toho je veľmi
jednoduché napísať aj rôzne symboly typu © (C), ® (R), ™ (tm), ± (+₋), …

S pozdravom,
Karol Bujaček