OT O tempora, o mores

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Čtvrtek Leden 11 11:47:07 CET 2018

On 10.1.2018 07:14, Pavel Kadečka wrote:
> Ne, že by to nebylo zajímavé (o možnosti vytvořit si vlastní keyboard
> layout jsem do teď nevěděl), ale připadá mi to jako vymyslet si
> vlastní ovládání auta. Jak píšete na cizím počítači?

normálně, buším do kláves prsty. Na layoutu který je k dispozici :-).

> Psaní zvláštních znaků člověk nepotřebuje tak často, německé "ostré s"
> i Němci dneska píšou jako ss, přehlásky se obcházejí pomocí ae (= ä),
> oe, ue...
>
> Ohm píšu ohm, protože se to zobrazí úplně každému v jakékoliv znakové sadě

Znakové sady pro každý jazyk, to je dávná historie (a to pamatuji všecny u nás, i jejich vývoj :-). Jen (a pouze)
Microsoft se toho drží. Nechápu proč. V minulosti mu nedělalo problémy měnit si je podle libovůle. Proč nepoužívat jednu
pro všechny, ale pořád to kouskovat? Není mi to jasné. To je jako by se pořád používali lokte ma měření délky.