Reseni rovnic embedded

Ondrej ondrej-hwl na hawsys.cz
Středa Leden 10 20:44:19 CET 2018

Zdravím konferu

potřeboval bych v rámci embedded systému řešit rovnici ax^4 + bx^3 +
cx^2 + dx + e = 0 (nebo-li najít kořeny polynomu čtvrtého řádu).
Teoreticky by to mělo jít přímo vzorečky, ale obávám se numerické
nestability (oprávněně?) Použít něco jako Jenkins–Traub mi zase přijde
trochu overkill a navíc pomalé.

Rád bych využil toho, že úloha není zcela obecná, protože mě zajímají
jen reálné kořeny, a-e jsou reálná čísla, navíc všechna čísla mají
rozumný rozsah (řekněme +- 1e5 s rezervou) a kořeny mě zajímají jen v
tomto rozsahu. Nepožaduji ani extra velkou přesnost.

Máte s tím někdo zkušenosti? Existuje nějaká knihovna, která jde
zkompilovat pro embedded systém (ARM, gcc)? Případně doporučení čeho se
vyvarovat.

Díky za rady

Ondřej