Nova spajkovacka

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Leden 10 13:15:05 CET 2018

[Preposielam od read-only clena:]

Dobry den,

chcel by som poprosit tunajsie osadenstvo o radu, resp. nazor ku
nasledovnenemu problemu.

Pred par mesiacmi sa tu preberala problematika spajkovania a
spajkovaciek. Momentalne mam podobny problem a uz skoro mesiac sa ho
snazim nejako vyriesit. Na mojej 20 rocnej Wellerke prestal fungovat
regulator teploty. Da sa s nou sice este ako tak pracovat, ale je to
dost nepohodlne a neprakticke hlavne pri spajkovani bezolovnatou
spajkou, takze som sa rozhodol updatovat spajkovacku.

Ako som zistil model ktory mam, niekedy pred vianocami vyradili z
ponuky (TME), v kazdom pripade sa da rucka LR21 este pouzit, aspon
podla manualov na webe. Takze mam moznost, bud updatovat len regulator
a prikupit redukciu na nove hroty, alebo kupit novu celu stanicu. V
pripade novej stanice este vyvstane otazka ci novu stanicu digitalnu
alebo este analogovu, pripadne nejaky tip na ineho vyrobcu s podobnou
stanicou.

Osobne by som velmi rad recykloval staru rucku a dokupil k nej novy
analogovy regulator, ale neviem sa rozhodnut z pohladu investovania
penazi vs. zivotnost spajkovacej stanice, resp. neviem odhadnut ako
dlho budu funkcne jednotlive riesenia, ktore momentalne su k
dispozicii... Ak by to bolo tiez na 20 rokov, tak je to na zvazenie aj
novej stanice.

Rad by som sa preto spytal tunajsieho osadenstva, ako by ste sa
rozhodovali Vy a vopred dakujem ctenemu osadenstvu za nazory,
odporucania a odpovede z praxe.

Velmi pekne dakujem.

A.