Re: OT: certifikát na USB disku

Jindroush jindroush na seznam.cz
Pondělí Leden 8 21:23:09 CET 2018

On 8.1.2018 21:14, Jiri Foldyna wrote:

> Dobrý den,
>
> ano, to je v podstatě ono. Uživatel dostal certifikát od PostSignum ve
> formě .crt souboru, naimportoval jej do svého počítače a následně
> vyexportoval pro daší import. Uživatel je lékařka v důchodovém věku,
> osobní kvalifikovaný certifikát je (díky eReceptu) nucena používat při
> zástupech a na službách, vesměs v prostředí, kde nemůže být ani řeči o
> tom, že by měla certifikát importovaný do úložiště v registrech Windows
> na pracovišti pod kontrolou.
> Pokud jsem to stihl, zařídil jsem pro ně osobní certifikáty na TokenMe
> [...]

Zkoumal jsem, nenasel jsem zadny zpusob, jak donutit windows, aby si
samy od sebe zacaly hledat soubor na usb, a stejne by ho akorat natvrdo
naimportovaly. Existuje moznost mit ho v roaming profilu, ale to zase
vyzaduje AD, tj. zcela jine pouziti.

Mozna by slo napsat vlastni CSP (cryptography service provider), ale zni
to tak salene, ze je samozrejme reseni pres ten token jako nejschudnejsi.

V kazdem pripade se domnivam, ze kazdy lekar by mel mit ten cert na
smartcard/tokenu a s heslem a nosit ho ssebou. Jinak si zacnu pripadat
jako v dobe, kdy smazkam stacilo ukrast stos tech spravnejch receptu a
razitko ;)

--
Jindroush <jindroush at seznam.cz>