Napájení jedné bílé LED z Li-Ion

Jiří Majzlík Němeček jirry na centrum.cz
Pondělí Leden 8 13:35:55 CET 2018

Dobré odpoledne,

chtěl bych postavit lampičku s bílou LED a Li-Ion akumulátorem a řeším
měnič. Původně jsem myslel, že objednám něco hotového z číny, ale
překvapivě nemůžu nic vhodného najít.

Je spousta měničů pro 2 a více LED sériově (klasické step-up), ale já
bych (kvůli použité optice) chtěl zůstat u jedné.

Zadání je zřejmé - hledám zdroj proudu, kde na vstupu bude Li-Ion
akumulátor 3-4,2 V, na výstupu jedna bílá LED řádově 300 mA.

Myslel jsem, že to bude docela běžná věc, ale asi není - nebo blbě
hledám. Nejpodobnější se mi jeví XL6009, ale to je zdroj napětí. Na
zdroj proudu by se dal snadno předělat, ale na bočníku by bylo cca 1,2
V, což mi přijde jako škoda propálit na teplo.

Neměli byste tip na něco osvědčeného?

JMN