Spatne flashnuta ATmega2560

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Neděle Leden 7 15:20:24 CET 2018

Zdravim,

pri hratkach s deskou driveru 3D tiskarny (Geeetech GP2560) jsem se
snazil nahrat arduinovsky bootloader do desky pres ISP. Nejak se
nezadarilo a nejspis spadly fuses, avrdude ted pise cosi o signature
#0000000 a podobne - desku jsem samozrejme odpojil a ocesal o vsechno
prebytecne a i tak obcas dostanu hlasku o tom, ze nevidi programator
(kdyz desku napajim z programatoru, ale teoreticky by tam nemelo byt
nic, co by melo nekak vyrazne zrat - pri mereni pres usb mi to pise neco
kolem 20mA), kdyz tu desku napajim externe, tak to sice neprotestuje,
ale taky se s procesorem nejak nebavi.

Je nejaka cesta, jak tu megu naprogramovat (pokud tedy neodesla do
kremikoveho nebe, ale to nepredpokladam, snad k tomu nemela duvod)? V
praci bych mel mit k dispozici Beeprog, ktery by mel umet HV
programovani, ale je to zapajene v desce, na spoustu pinu se dostanu jen
pajenim primo na vyvody procesoru, takze tohle beru asi jako posledni
variantu.

Jestli si dobre vybavuju, kdyz se podari zresetovat fuses, ATmega2560 by
mela spadnout do nejakeho defaultu, kde ceka na externi oscilator -
pomohlo by privest nejake vnejsi hodiny a zkusit to znovu pre ISP?

Diky za pomoc.

Pavel Kutina