Jaky osciloskop?

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Pátek Leden 5 20:18:40 CET 2018

Ve stejne cenove hladine (ale nesrovnatelne funkcnosti - vyjma baterky,
ktera je na zminovanem pristroji ohromne plus) doporucuji Keysight:

http://eshop.htest.cz/keysight-edux1002a-oscilloscope-50-mhz-2-analog-channe
ls

Je to verze, kde lze SW odemknout vetsi sirku pasma, arbitrary gener,
dekodovani sbernic (UART, SPI/IIC ...).

Kdyz to srovnam s vyssimi radami nebo konkurenci:

+ kompaktni rozmery (vejde se vsude a nekdy ani nevite, kde ho mate :)

+ vestaveny gener

+ celkove svizne pusobici pristroj

+ USB na flesku s vasimi setupy/obrazky

+ rychle HW dekodovani, kvalitni trigr, mat. funkce, kvalitni redout

+ HP styl (kvalitni UI s dedikovanym uvladanim - zadny "francouzsky design
made in PRC")

+ "treningove" signaly + kontext help (hard core ppl neoceni, ale ja vnimam
tuhle řadu jako "osciloskop pro programatory", kteri obcas neco nevedi  a
tady je pekna pomocna ruka hned na panelu, staci ji zmacknout - vyzkouseno v
praxi s kladnym fb)

- chybi ETH/SCPI

- max. sirka pasma 100 MHz (na DYI nemusi byt nevyhoda, ale pro me je zaklad
trochu vyse)

- pomaly start (asi jako na legendarnich kouscich infinium; kdyz muze
digitalni zrcadlovka s podobne slozitym systemem startovat instantne, mohl
by to dokazat i osciloskop), ale rozhodne to neni o rad od konkurence

O pristrojich Rigol bych mohl take trochu napsat. Ty stare rady (rekneme
minus 5 az 10 let) byly opravdu katastrofalne spatne (nekolik jsem jich mel
k dispozici a po ruznych reklamacich a nasledne i pokusech o interni opravu
sly do odpadu). Ale u Rigolu lze pozorovat brutalni kvalitativni posun a tak
mam pocit, ze to, co se od nich da koupit rekneme posledni 2 roky, je jina
trida. Takze, za me palec nahoru (ale taky musim dodat, ze ceny - tedy aspon
ty ze shopu v Evrope, sly citelne nahoru).

Zdravim, PF2018 JM