MCU s LCD driverem

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Leden 4 22:56:35 CET 2018

Musí se tam vyrobit AC, jinak číslíčka časem zmizí. Ale v programu je to
triviální. Prostě se všechno pravidelně invertuje.

S multiplexem je to horší, protože se musí použít více napětí a kombinovat
tak, aby co má být vidět bylo přes hranici a co ne, tak aby mělo menší
napětí. Tam už to chce MCU s řadičem, nebo k němu odporový dělič a
dostatečně velký maticový analogový multiplexer. V horším případě nemusí
stačit rozsah Vdd-GND.

V případě LED multiplexu je to triviální, protože LEDky svítí jen v jednom
směru, takže je snadné zajistit, že v určitém čase svítí vždy jen 1 číslo. A
už jsem jednou uvažoval udělat to naruby, že by vždy v určitém čase svítil
jeden segment ve všech číslech, kde zrovna svítit má:-)

Jenže LCD funguje v obou polaritách, takže při použití LEDkové metody by
"svítily" i další kombinace. A pak ještě ta nutnost AC...

Rychlost MCU v tom (alespoň u sedmisegmentovek) nehraje roli. Možná tak
kdyby měl hodiny hodně pod MHz, začal bych mít u hodněmístného displeje
starosti (ale jsem línej počítat, zda oprávněné). Standardně mám v
programech "univerzální" přerušení 1 kHz a v něm řeším i displeje. U LCD
bych vlastně naopak musel řešit, že ta AC frekvence má být v nějakých
desítkách Hz (ale nevím, zda by něčemu vadilo, kdybych tam pustil 500).

PH