Oprava ATX zdroj

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Středa Leden 3 21:13:43 CET 2018

On 2.1.2018 15:18, mach.w na seznam.cz wrote:
> Jaka je presne fukce 1 a 3 komparaturu z LM339?
> Predpokladma, ze 1 porovnava 1.3V na vsatupu 4 s sumou vsech napeti na
> vystupu zdoje a ? nechapu zcela vazbu na 16 Tl494

Ked napatie na + vstupu komparatora 1 prekroci uvedenych 1.3V, vystup
prejde do vysokej impedancie (OC), cez R42 a R41 sa privedie kladne
napatie na vstup 4 TL494. V kombinacii s hodnotou R31 toto napatie
zastavi zdroj. Navyse kladna spatna vazba komparatora 1 zavedena cez R59
zabezpeci, ze zdroj zostane zastaveny az do odpojenia a znovupripojenia
napajania.

Podmienku vypnutia zdroja sposobi napr. skrat -12V na zem, skrat -5V na
niektore z kladnych napati, vzrast +12V, vzrast +5V (napr. skrat na +12V).

Vazba na pin 16 TL494 je podruzna. Tiez ide o kontrolu vysky napatia na
tomto mieste, ked presiahne urcitu uroven (bolo by treba spocitat
napatove delice v ceste), komparator 1 sa preklopi a vypne zdroj.
Nerozumiem preco su pouzite paralelne kombinacie rezistorov (preco
nepouzili po jednom). Kontroluje sa napajacie napatie pre TL494 zobrane
z vystupu trafa T3, pripadne z hlavnej +12V vetvy (vyssie napatie
rozhoduje). Nie som si isty, ale je mozne, ze z trafa T2 sa moze objavit
aj nakmitane napatie (inac by nemala vyznam D15) a teda sa kontroluje aj
jeho vyska.

miro