Oprava ATX zdroj

mach.w na seznam.cz mach.w na seznam.cz
Středa Leden 3 21:08:30 CET 2018

Tak jsem to zkusil a zmeril co leze z jednoho vinuti hlavniho trafa zdroje.
Jeden obrazek je za 1000 slov.
https://www.imgup.cz/images/2018/01/03/OSC.jpg
(https://www.imgup.cz/images/2018/01/03/OSC.jpg)
Omlouvam se za kvalitu, mam ponekud stari osciloskop a tak fotka obrazovky
Ja bych rekl ze to je docela symetricke.

Zde problem nebude, nicmene pri mereni jsem si vsiml jineho problemu, na
sekundaru budiciho trafa jsem si vsiml nejakoho bordelu na radove MHz,
jelikoz
bordel musel pochazet z Stb zdoroje tak jsem se na nej mrkl. Vyrobce se
neobtezoval osadit C51 a hlavne paralene k R505 a D503 byl v zapojeni jeste
blize
nespecifikovany 1kV C , ktery byl total v riti a jakmile jsme na nej sahl
rozpadl se, C51 jsem doplnik a misto rozpadleho jsem dal 10nF 1KV, vysledek
bordel zmizel a
Stb zdroj jiz nepiska, puvodne slabounce piskal na hranicio slysitelnosti
https://www.imgup.cz/images/2018/01/03/12164184.gif
(https://www.imgup.cz/images/2018/01/03/12164184.gif)

Hlavni zdroj ovsem stale nenajizdi jakmile skonci perioda pro soft start tak
zdroj odstavi ridici logika nahozenim kladneho napeti na DTC TL494.

Kdyz uz jsem musel sundat chladic na primaru tak jsem promeril i elity v
bazich hlavnich T a jsou OK tedy 10uF 50V maji cca 9uF a ESR cca 2 Ohmy.

---------- Původní e-mail ----------