clanecek - http://archiv.ihned.cz/c1-66005030-cinane-nas-podvedli-tovarnu-postavime-s-jinymi-investory-rika-cesky-vedec-ktery-se-chysta-vyrabet-prevratny-typ-baterie

AZe aze na seznam.cz
Středa Leden 3 19:13:52 CET 2018

Já spíš nerozumím tomu, proč ještě nedali žádný z těch vyrobených kusů na nějaké zkoušky u nás. Už tu baterii někdo měřil nebo alespoň viděl live v provozu?
Nebudí to důvěru ani za mák. Jak potom lákají investory? Na sliby?
aze

From: Zdeněk
Sent: Wednesday, January 03, 2018 4:14 PM
To: 'HW-news'
Subject: RE: clanecek - http://archiv.ihned.cz/c1-66005030-cinane-nas-podvedli-tovarnu-postavime-s-jinymi-investory-rika-cesky-vedec-ktery-se-chysta-vyrabet-prevratny-typ-baterie

Asi mi něco uniká. Této větě v článku nerozumím:

„Navíc když po nás chtějí třeba majitelé solárních elektráren dvougigawatthodinové úložiště, při výrobě v průměru dvou baterek denně bychom tím strávili více než rok.“

Zároveň uvádí, že jedna baterka má 1 kWh. Tedy na 2 GWh by bylo potřeba 2 000 000 baterek. Při výrobě dvou denně to tedy vychází na 2740 let. Takže ano, tvrzení, že by tím strávili více než rok, je pravdivé. Nicméně vypočítaná doba je od toho 1 roku o několik řádů daleko…

Z.