Re: Vícenásobné plochy

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Sobota Únor 17 17:12:48 CET 2018

> Asi jsem pitomý, ale nějak nechápu, jak to vlastně funguje. W10 umí
> udělat více ploch a pak mezi nimi přepínat. Předpokládal jsem, že jsou
> to vlastně virtuální stroje na sobě nezávislé, které používají stejné
> diskové prostředí, síť, a.p. Jenže když na jedné spustím program a pak
> to samé chci udělat na druhé (proto to potřebuji) tak místo toho, aby se
> program spustil nezávisle na obou plochách, tak se prostě řízení přepne
> na tu, kde již běží. Ale to je nanic, pak nepotřebuji další plochu. Jak
> se to tedy má správně udělat?

Dobrý den,

schopnost fungovat ve více instancích bývala vlastnost programu, ne
operačního systému. Pro W10 jsem už SW nepsal, ale u W7 a níž bylo
popisovanou funkcionalitu (tedy přepnutí do již běžící instance) potřeba
explicitně ošetřit v daném programu (v Delphi jsem na to většinou
používal mutexy).
Pokud používáte Total Commander, zkuste v Options-Operation
"odfajfkovat" položku "Allow only 1 copy of Total Commander at a time".
Pokud se Vám na každé ploše podaří spustit samostatná instance Total
Commanderu, je problém v programu, který potřebujete spustit vícekrát, a
ne v operačním systému.
Nepsal jste, jaký program chcete spustit vícekrát, ale pokud tomu
souběžnému spuštění nebrání závažné důvody, mohlo by to jít nastavit ve
volbách programu. Zkusil bych jít tím směrem, virtuální stroj se mi zdá
trochu overkill pro tak jednoduchý požadavek, nehledě na to, že onen
nejmenovaný program může mít dobrý důvod k tomu, aby nešel spustit ve
více instancích souběžně nad jednou sítí/úložištěm/periferiemi.

jf