Re: Vícenásobné plochy

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Sobota Únor 17 16:27:17 CET 2018

Jestli myslíte virtuální plochy, tak dle wiki
https://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_desktop
si to wokna zase udělali po svém, takže ani nevím jestli se bavíme o tom samém.

Virtuální plochy (Virtual desktop) je koncept starý nejméně 34 let. V té době virtualizace ještě běžná nebyla :-)
Je to vlastně jakoby jiný monitor, který vlastně neexistuje (je virtuální ve smyslu myšlený), tak se mezi nimi musí
přepínat. Nemá to s virtualizací systému nic společného. Tudíž, jestli se program spustí 2x je věc toho programu. Pokud se
dá, a přepíná se, tak by se to mělo dát nějak nastavit, ale jsou to windowsy, tam jeden nikdy neví.

Mimochodem, Virtuální plochy se daly doinstalovat přímo od MS již od verze XP, ale bylo do až do 7 (vyšší verzi jsem ještě
používat nemusel) ... jak to říci ... takové požití pro masochisty? Sice to máme, ale používat se to moc dobře nedá, jako
zbytek systému? Tak nějak.