OT - Pumpa na 50 let

Kubat Tomas tomas.kubat na comap.cz
Pátek Únor 16 15:38:46 CET 2018

a jak to je vlastne dneska u techto starych pump ?
je vubec nejaky problem ?
nebo staci treba jednou za 5let vymenit nejake tesneni z "kuze" za par penez a jede se dal ?
aby jako bylo co vubec resit :-). mozna nater .
tomik.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jiri Foldyna
Sent: Friday, February 16, 2018 3:28 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT - Pumpa na 50 let

Dne 16.02.2018 v 15:01 hwnews konference napsal(a):
> no UV zareni dole ve studni asi moc nebude RV

 > Jj, 12m hlboko v studni je obvykle slnecno a hrozne mrzne.
 >
 > -m-

Samozřejmě, pokud se uvažuje pouze potopená část, tak tam skutečně lze počítat s poměrně stabilní teplotou a UV záření pod vodou taky moc nebude. Nicméně, hned v úvodu je odkaz na litinové pumpy na zahradách a simulátor má napodobit ruční pumpování. Z toho jsem usoudil (možná chybně), že jde o ruční pumpu. Pokud ano, tak tam bych viděl problém s degradací plastů u té části ramena a výtoku.
Kromě toho na stárnutí polymerů (tedy i syntetického kaučuku) nemá vliv jen teplota a UV záření, ale i voda, kyslík, ozon a za těch 50 let možná i mikroorganismy. Ale podstatné je, jak už někdo psal, složení polymerů se stále mění, takže nejspíš nebudou k dispozici údaje o stárnutí.

Pokud bych to měl shrnout, přečerpání 20000 m3 nepovažuji za dostatečný způsob, jak prokázat schopnost zařízení, cituji "Vyčerpání 20 tis. m3 vody do 12m výšky bez poruchy. Mým cílem je vytvořit a otestovat zařízení, které bude mít minimální životnost 50 let. Bez poruch, oprav a údržby."
Těch 20000 m3 do 12m ano, zbytek ne. Ale každému podle jeho vkusu, že.

jf