Re: Pogumování - jak na kuítko?

AZE aze na seznam.cz
Čtvrtek Únor 15 22:14:35 CET 2018

Dovolím si reagovat. Mám podobnou příhodu, ale bez pásky Scotch. Koupil jsem
na ebay náhradní kladku pro stejný stroj (B77, PR99). Byla pak cca 1-2
měsíce uložena spolu s teflonovými podložkami v malém běžném PE sáčku, jen
tak volně, v neuzavřeném.. Když jsem ji chtěl použít, byl obsahem sáčku
hnusný polotekutý nazelenalý lepivý sliz. Na 100% nešlo o origo kladku, ale
o nějaký padělek. Na žádném jiném stroji se to nestalo.
aze

-----Původní zpráva-----
From: Pavel Troller
Sent: Thursday, February 15, 2018 9:55 PM
To: HW-news
Subject: Re: Pogumování - jak na kuítko?

Zdravím,
  také dodám jednu příhodu.
  Koupil jsem poměrně drahý páskový magnetofon poloprofi třídy Revox PR-99
Mark II, samozřejmě na Aukru, ale repasovaný a velmi zachovalý.
  Vše bylo v naprostém pořádku a přehrával jsem na něm řadu pásků. Konec
nastal, když jsem do něj založil jeden pásek brandu Scotch, již poměrně
starý, který měl, cituji: "Back coated polyester base with permanent
lubrication".
  Po pár metrech protočených strojem se začal lepit na přítlačnou kladku.
Napřed jen minimálně, pak už viditelně i slyšitelně, pak bylo nutno to
zastavit a navinout zpět. Shodou okolností už jsem potřeboval jít pryč a
tak jsem stroj vypnul.
  Po příchodu jsem si chtěl pustit jiný pásek, založím, a zrada - pásek
se začal na přítlačnou kladku okamžitě namotávat. Nešel sundat - vytrhával
kusy "gumy" z kladky a po jejím vysvobození vypadala, jako by ji okousaly
myši. Pro reprodukci naprosto nepoužitelná. Při bližším zkoumání jsem
zjistil, že se rozpadá na lepivé drobky a po jen minimálním úsilí jsem tu
"gumu" zcela odstranil a zbyla mi hliníková rolnička s bronzovým ložiskem.
Z té Scotchky se muselo do té kladky cosi uvolnit, co asi působilo jako
katalyzátor a způsobilo depolymeraci. Ale příběh měl dobrý konec - napsal
jsem o tom prodejci, který se ukázal být velmi solidní a okamžitě dodal
náhradní novou kladku zdarma. Nicméně tu Scotchku jsem raději vyhodil.

Zdraví Pavel