Osmibit s BASICem

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Únor 14 00:03:37 CET 2018

Zdravim,

dneska jsem na hackaday uvidel zminku o krasnem udelatku:

https://twitter.com/Voja_Antonic/status/961134402670661632

Bohuzel zatim jsem zadne dalsi informace nenasel a do Belehradu se
nechystam, takze asi nezbyva nez cekat na informace, autor slibuje i
podklady, az je bude mit (pokud jsem to pochopil spravne, ma zatim jen
prototypovy HW).

Ale moc by se mi takovahle masinka libila - moje nejoblibenejsi hracky
maji napis SHARP PC a neco v jejich stylu, jen prislusne zmodernizovane,
by se mi hodne libilo na hrani (jo, emulator Sharpa mam koupeny v
telefonu, ale jakmile to neni fyzicke zarizeni, tak to nejak neni ono, i
kdyz i tak slouzi dobre). Ty stare masinky pomalu dosluhuji a odchazeji
jim displeje - nevite nekdo o nejakych dalsich podobnych konstrukcich?
Moderni procesor, graficke LCD, nejake GPIO, UART, SD karta pro programy
a data, BASIC (tak jo, mohly by asi byt i Pascal), provoz z baterek,
velikost -dejme tomu- telefonu nebo tabletu? Neco malo jsem nasel, ale
je to bud neskonale predrazene, nebo uzavrene a bez informaci, v
nejlepsim pripade mohutne prekomplikovane.

Typicky:
https://www.crowdsupply.com/yellow-beak-computer/ello-2m
http://geoffg.net/micromite.html

Da se toho najit vic, nevite nekdo o necem dalsim? Nemusi to byt nutne
simulator Spectra nebo PMD, klidne i uplne novy system - proste nejaka
takovahle "uplna zbytecnost" pro radost.

Diky za kazdou inspiraci.

Pavel Kutina