Re: Pogumování - jak na kuítko?

Evzen Horna ehorna na cmail.cz
Pondělí Únor 12 22:51:53 CET 2018

Dobrý večer,

přidám se na podobné téma. Používám několik lámacích nožů poměrně
robustní konstrukce, které jsou z části také z nějaké jakoby syntetické
pryže. Mám je již několik let a u jednoho z nich se nedávno z těchto "
gumových" částí začala uvolňovat nějaká kapalina. Na omak jsou jako od
oleje. Domnívám se, že spouštěčem této reakce mohl být kontakt s
měkčeným PVC ("lino"), na kterém byl delší dobu odložen. Vcelku by mě
zajímalo, jak moc je to škodlivé. Podobně některé materiály reagují i na
kontakt s PVC kabely.

EH