Elon je proste najlepsi :-)

Aleš Procháska prochaska na divesoft.cz
Středa Únor 7 18:55:05 CET 2018

Odhaduju, že tak 90 % výkonu průmyslu se, přímo či nepřímo, stará už jen o pobavení lidí. Většina telekomunikací, dopravy, dokonce celé odvětví "volný čas a sport", ... Kdyby lidi létali letadly jen když je to z nějakého důvodu nezbytné, tak nám stačí pár Dakot na celou Evropu a nemusel se ani zakládat Airbus :-) A podobně. Takže zmíněný zářez na pažbě je úplně stejný pádný důvod jako pro cokoliv jiného :-)

Aleš Procháska

 Od:   Petr Labaj <labaj na volny.cz>
 Komu:   <hw-list na list.hw.cz>
 Odesláno:   7.2.2018 16:51
 Předmět:   Re: Elon je proste najlepsi :-)

A jaký jiný důvod než zářez na pažbě "já tu byl první" to může mít?
K žití to tam není.
Jako potenciální zdroj surovin je to nesmyslně daleko.
Tak na co jiného než k prestižnímu "Byl jsem tu!" se to dá využít?

Pokud by lidi potřebovali prostor pro další růst kam se usadit, tak
je jednodušší jít na dno moře. Je to obrovská rozloha, a podmínky pro
život jsou tam lepší a snadněji dosažitelné než na na Marsu.
Určitě je snažší udělat obydlí i v hloubce 1000m pod hladinou,
kde je jediným problémem jen tlak a tma, než muset řešit silnou radiaci,
obrovské teplotní rozdíly, nedostatek kyslíku a další problémy na Marsu.

A zajet si na návštěvu k babičce ze dna moře bude mnohem snažší
a rychlejší, než si tam zaletět z Marsu.

PL