Jaké čidlo pohybu na zahradu

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Únor 5 09:04:34 CET 2018

Zdravím,

> potřebuji ven na zahradu umístit sirénu s nějakým pohybovým čidlem ( rozsah
> detekce 0.5-1m od čidla ) proti zlodějům přelézajícím plot. Přemýšlím nad
> PIR, ale obavám se falešných poplachů od prolétajícíh ptáků v blízkosti
> čidla, případně období bouřek...

Bouřky podle mne nechají čidlo klidným, oproti bleskům je pomalé... Ale bude
reagovat na ptáky, myši, kočky, srny, divočáky, ježky, zajíce i krtky (to
jsem jen namátkově vyjmenoval živočichy, kteří se vyskytují v blízkosti naší
zahrady, případně přímo na ní). PIR je na to podle mne příliš "širokoúhlý",
ikdyž se dají sehnat čočky se speciální charakteristikou (např. nevidící přímo
na zem či kus nad ní, což s výhodou odstíní havěť až asi do velikosti kočky).
Ale na ptáky či srny už to stejně nebude stačit. Spíš nějaká vyloženě infra
závora, která by vyžadovala přerušit úzký paprsek... Na jedné straně čidlo
a na druhé pasivní odrazka. Ale nevím, zda to na té zahradě lze takto
instalovat...

Zdraví Pavel