Re: Odolnost OneWire - zmatení DS18B20

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Čtvrtek Únor 1 08:23:09 CET 2018

Zdravím, mám zde průběžné info. Stav zápasu zatím nerozhodně. :-)

Beze změny jsem odměřil osciloskopem záznma v okamžiku kdy to
nefungovalo.  (bohužel jsem totéž neudělal když to fungovalo).

Následně jsem osadil nová čidla, každé mělo 100nF kondenzátor přímo na
vývodech čidla a dále 4k7 odpor mezi + a data.  Zem a data jsou vedena
po zeleném páru UTP kabelu, napájení po oranžovém vodiči. u CPU zůstal
jeden odpor 4k7 a paralelně jsem doplnil 1k. Takže na sběrnici jsou
celkem 4x 4k7 a 1k paralelně.

Čidla jsou tentokráte již 3, 2x po 10metrech, 1x 3metry.

Zásadní změna je v SW, původní kód nekontroloval CRC, ani meze měřených
teplot a ani jinak nehlídal validitu naměřených údajů. Tohle jsem změnil.

Dokud byly čidla smotány v kotoučku, jelo vše OK i když PWM byla
nastavena na nejhorší režim. (1/1023, 1kHz).  Jakmile se čidla umístili
tak kde mají být a dali se ke kabelům od led pásků, tak počet úspěšných
čtení teplot poklesl velmi znatelně.  měřím 30x za minutu a v nejhorší
situaci se úspěšně přečte tak jedno měření za hodinu. ostatní jsou
neplatná na CRC.  Čidlo na krátkém kabelu však jede dobře - cca 27
dobrých měření ze 30.

Takto by to mohlo přinejhorším i zůstat, zadané to plní, ale přijde mi
to moc "křehké".  Zkusím jít na to z druhé strany - osadím do přívodů k
led cívky aby proudové nárazy nebyly tak strmé a uvidím co to bude
dělat. Koupil jsem toroidy 220uH/5A, vyzkouším si to doma na stole jak
se to bude chovat a jak to změní situaci na Onewire.

Petr