OT - Krasne Vanoce

Neděle Prosinec 30 23:42:06 CET 2018

Jak to myslíte?
Instrukce pro 80287 právě že byly instrukce navíc k instrukční sadě vykonávané
80286. Oba běžely paralelně, a z hlediska programátora se chovaly jako jeden celek,
akorát že instrukce, co byly pro 287, 286 ignorovala a naopak (poznalo se podle
prefixu ESC). Co se týče té emulace, tak na to byly dva flagy ve stavovém slově 286,
které, když byly nastavené na kombinaci "není koprocesor + chci emulaci", tak
způsobovaly výjimku při detekci právě toho ESC (a tu pak případně zpracoval
emulátor). Pokud byl nahozený flag "je koprocesor", tak se tahle instrukce prostě
nevykonala, protože ji vykonala ta 7. Ještě tam byla finta, že přesuny z paměti
koprocesoru řídíla 286, akorát že interně s daty už nic nedělala (neukládala do
registru), to si odposlechla na sběrnici 287. Podobně opačným směrem. Ale proč by
měl koprocesor být v BIOSu? To mi nějak nedává smysl.

Emulátor myslím byl možný už pro 8086 bez 8087, dokonce ještě dřív, než byl 8087 k
dispozici, ale s nimi jsem já nedělal, tak přesně nevím. Asi i v tom poppisu nahoře
jsou nepřesnosti, ono to taky už je dobře 20 let, co jsem si s tím "hrál".

D.O.