OT Posta

Tomáš Vymětal vymetalt na gmail.com
Sobota Prosinec 29 10:36:22 CET 2018

Tak si přidám taky jednu do mlýna.
Po vzoru kolegy Kuby jsem využíval tarifu služeb ČP "kdo nic nedělá, nic
nezkazí" a primárně jen na dodávky z číny, kde nešlo o termín, a musím
zaklepat, ale ztratil se za celou historii jen jeden balík z řádově stovky.

Nicméně, story pro pobavení k sobotnímu obědu.

Čtvrtek odpoledne.
Blíže nespecifikovaný problém, obvolal jsem několik servisů a i když
náhradní díly jsou k dispozici, balíky posílají ráno a mám smůlu.
Nakonec ve čtyři odpoledne už ze zoufalství zkouším firmu, co mi vyběhne
někde na čtvrté stránce googlu. Zvedne to maník, co evidentně neplánoval
mezi svátky pracovat, ale vypadalo to, že si potřeboval odpočinout od
rodiny, tak mi podal pomocnou ruku. Po pár mejlech a telefonátech jsme
konkretizovali díly a došlo na téma dopravy. PPL objednávat v pět
odpoledne nemá smysl a někam na depo to má daleko, tak navrhuju, ať
zkusí balík na poštu, jelikož máme oba poštu kousek od domu. Nachystá
balík, naběhne na poštu, pošle mi info a popřeje hodně štěstí. To ještě
netuším.
Asi minutu na to mi přijde sms, že balík byl přijat k přepravě, podle
trackingu následně předán na hlavní depo v praze a na cestě na cílovou
poštu. Vše ještě týž den. A pak už nic.
V pátek v poledne mi cukají nervy a volám na poštu, jestli můžou zjistit
kde je problém. Problém je, že balík tam není, víc mi nepoví, vidí to
samý co já online, mám zkusit depo.
Volám na depo. Asi to dovezli pozdě, tak to nebylo v ranním rozvozu a
balíky na poštu se odpoledním nevozí. Zavolejte si na reklamace.
Volám na reklamace. Asi to dovezli pozdě, proč to tam není konkrétně
neví. Bude to tam v pondělí. Potřebuju to dnes, resp. zítra, co pro to
můžeme udělat? Podívají se po tom a můžu se stavit, zavolají zpátky.
Sedám do auta a čekám s telefonem u ucha. Po čtvrt hodině to vzdávám a
jdu si udělat kafe. Po další čtvrt hodině volám, nikdo to nezvedá.
Zkouším občas opakovat, mrtvo. Bortí se mi další plány, ale našel jsem,
že by v depu měli mít otevřeno i v sobotu, takže doufám, že mi to tam
budou schopni vydat. Jsem mimo, o dvě hodiny později telefonát, že balík
se našel a můžu se pro něj stavit. Tak říkám, že bohužel už dnes nemůžu,
jestli to půjde zítra. Půjde, akorát se to musí přepsat na zítra, což
potvrzuji a slečna z toho není moc nadšená. Třikrát mě v průběhu hovoru
upozorňuje, že se na depu nedá platit kartou.
Sobota, vyrážím na depo, balík není v seznamu. Byl dopsanej ručně ve
včerejším, ale je tam přeškrtlej. Tak říkám, že to sedí, protože včera
to nešlo, mělo to jít do dnešního. Ale dneska to tu nemají (protože v
sobotu se do seznamu nepřidává, jen se aktualizují nevyzvednuté kusy,
ale protože jsem byl dopsán operativně, neprojevilo se to). Po pěti
minutách výhovorek následuje pětiminutový telefonát s kolegyní, které
byla vysvětlena situace. Ta po dalších pěti minutách přichází, odběhne
někam dozadu a po minutě přichází s balíkem. Další asi tři minuty buší
do počítače, následně po mě chce heslo pro vyzvednutí. Nemám. Žádné
nepřišlo. Jen zpráva, že zpráva byla převzána do přepravy a po včerejší
reklamaci, že balík je k vyzvednutí na depu a jeho otvírací doba. Paní
se dlouze zamýšlí a dodává, že mi to nemůže vydat. Tak se ptám, co mám
teda dělat, když mi nic neposlali. Minutu buší do počítače. Chce
občanku. Buší do počítače. Ptá se, zda budu platit hotově nebo KARTOU?!
Inkasuje peníze, podpis. Předává mi balík. Přichází mi SMS s kódem pro
vyzvednutí zásilky.

Sumarizace ztrát:
jedny nervy
dvě hodiny času
~deset kilometrů v autě přes centrum města
potvrzení, že "garance" je u ČP vycpávkové slovo