RE: Degradace jazyka českého

Krucinsky, Ladislav ladislav.krucinsky na linde-mh.cz
Pátek Prosinec 28 11:39:15 CET 2018

Pane Tomíku všechny Vaše body mimo č. 2 jdou naprosto mimo původní téma, kterým byla spisovná mluva a anglismy v ní, takže je ignoruji. Navíc termín "IN" jsem použil ve vztahu ke kopání do televize, nikoliv k ní samotné. Ale kdo by se s tím četl, žeano?
Nenašel jsem v přebohaté nabídce stanic, byť mám pouze základní přijímané kanály, žádnou, která by kulturou mluveného slova byla lepší než je ČT.
A anglismy v naší řeči holt dokazují, že jazyk je živé a adaptující se prostředí. Zvolna se zabydluje displej, interfejs, fleška, konektor už je tady doma, horší je to s Bluetooth, Emailem, Facebookem a dalšími termíny bez jejichž použití se neobejdeme. K původnímu povzdechu páně Kuby: do posledního písmene s Vámi souhlasím a jsem vzhledem ke svým jednašedesáti rokům ještě citlivější na toto prznění češtiny. A tak se snažím aspoň sám psát a mluvit česky tak, jak nejlépe dokážu a snažím se o to i v psaném technickém projevu. Mládež silou nepřevychováme a nebyli jsme jiní, částečně se snažící dokázat že jsme na špici překotného vývoje a částečně pohodlní hledat ty správné výrazy a udržovat je při životě. A tak jim aspoň my - dědci dokazujme, že to jde. Třeba se něco uchytí.
Mnoho zdaru při držení praporu spisovného jazyka i v příštím roce.

Ladislav Kručinský

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of ajtservis
Sent: Friday, December 28, 2018 10:23 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Degradace jazyka českého

tak si to rovnou ujasneme, nic neplacam, do nikoho nekopu a CT1 "IN"
zrovna neni  :
1. CT1 si MUSIM platit
2. o nespisovnosti jsem nic nerikal, ale "anglismy" se bezne vyskytuji,
hledat vam je nebudu.
3. uroven zpravodajstvi je uz skoro bulvar, se sestrihanymi a
nedokoncenymi odpovedmi, atd.
4. hlavne ze jsou "akcni" , porad se musi hlavne dramaticky mavat rukama
a porad nekam chodit .. hruza.
5. a to jak nam s..ou na hlavu, ze "sponzor poradu" neni raklama, to
jsem pokazde do bela a melo by to jit k soudu.
takze do nikoho nekopu, ale CT me za moje nedorovolne odvedene penize
vytaci cim dal vice.
tomik.
p.s. debata na tema. ze nam zachranuje kulturu atd. je zbytecna :-)