zbytocne suciastky

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Prosinec 28 01:12:23 CET 2018

Tak som ten kondik rozoperoval. V nafuknutom vnutri bol nenafuknuty
kompaktny valcovy zvitok zaliaty na koncoch zalievacou hmotou tiez vo
forme valca (co tomu dal ten vonkajsi obale este kym nemal tvary velryby),
t.j. sa nafukol len a len vonkajsi obal. Nedam fotky, lebo by na nich
nebolo nic zaujimave, len je okolie stolu zasypane ulomkami plastu,
utrzkami hnedastej folie (vraj PP, po zapaleni hori sam bez vyraznejsieho
zapachu takze to vylucenie nie je) a alobalu. Konstrukciu zvitku som vobec
nepochopil, niekde bola izolacna folia zdvojena, inde nie. Slaby ohoreny
zapach, ziadne viditelne stopy po prehriati ci iskrach, ziadne diery
(okrem tych co som urobil ked som sa dovnutra dobyjal a ked som odtrhaval
"pliesky" vyvodov (na ktorych je potom naletovany drotovy vyvod co ide az
von)).

Nema byt X2 nahodou self-healing, kde konstrukcia zarucuje ze ak uz by mal
zlyhat, tak sa radsej zmensi kapacita odparenim elektrody v mieste
prierazu nez by mal nastat trvaly prieraz? Lebo elektroda bol pomerne
hruby alobal, to sa asi tazko lokalne odpari. A ano, je to alobal, poznam
alobal od pohlinikovaneho mylaru, mal som toho druheho v poslednom case az
privela v rukach.

A tiez by ma zaujimalo, aka je presne fyzikalna podstata odrusenia
kondenzatorom zapojenym paralelne k reostatu, ktory je v case najvacsich
fofrov (t.j. ked kefkovy motor najviac iskri) vlastne vyskratovany?

wek

(a ano, viem ze sa nehovori alobal ale hlinikova folia, ze alobal je
obchodna znacka, a viem ze potravinarska hlinikova folia je obvykle
eloxovana z jednej strany a ano tato nebola, dakujem za poznamku)