Re: 3D tiskárna - snadno a rychle

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Středa Prosinec 26 12:18:47 CET 2018

Včera v noci jsme postavili vánoční dárek - 3D tiskárnu Ender 3 . Máme jí
ve verzi PRO s magnetickou podložkou.
Nechali jsme tisknout demo pejska, dnes ráno na nás čekal perfektní výtisk.
Za mě je pěkně zpracovaná tiskárna, sestavení je podle videa na přiložené
microSD otázkou cca 2 hodin. Většinu smontoval syn, na detaily je třeba
více než 2 ruce, něco jsem mu pomáhal.
 Za cenu v přepočtu cca 4000kč je to opravdu pěkná koupě.  Byť to byl dárek
pro syna, jsem z toho nadšený. Vřele doporučuji, já 3D tiskem nepolíbený
jsem neměl se zprovozněním žádné problémy.
Vše fungovalo na "první dobrou".
Pěkná featura je ta magnetická podložka, po tisku se sejme ze základní
podložky a krásně se výtisk odloupne.
Abych jen nechválil, tak zdroj u té tiskárny  má naprosto nezvládnuté
chlazení - ventilátor zapíná naplno a je to jako když startuje stíhačka.
Asi bude třeba dodělat nějakou spojitou regulaci. V originále je vypnutý,
nebo točí naplno.
Další věc, která bude chtít "vytunit" je horní část tiskárny - hrazda. Je
na dvou svislých profilech a trochu pruží. Zvlášť když na tom visí celá
cívka filamentu.  Byť to mírné pružení  na kvalitu výtisku nemá vliv,
udělám nějaké zakotvení - buď závitovou tyčí naohýbanou a prošroubovanou
úhlopříčně, nebo nějakým dalším profilem ve stylu krychle.
Při nízkých výškách se to pružení nijak na výtisku neprojevuje, pokud ale
bude výtisk vysoký, může to mírné pružení horní hrazdy  být závadné.
Dále bude třeba dotisknout vedení filamentu - volně odvíjející filament má
tendenci se zamotat do vertikální závitové tyče. Na webu jsou dostupné
předlohy.
Na mém kousku je ta deska pod magnetickou podložkou  mírně do lavoru -
uprostřed cca 0,5mm ... zdá se, že to ničemu nevadí.

Co mě ale neskutečně vadí je smrad při tisku. Původně měla být tiskárna na
stolečku vedle synova pokojíku, ale vzhledem k tomu smradu půjde do
sklepa.  A to že prý PLA nesmrdí.

Bez
virů. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>