O Tesle Piestany

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Středa Prosinec 19 20:02:52 CET 2018

Ja som kusok pod 35.

Ked som bol na stazi v Semikrone, pamatnik z Tesly Piestany spominal
ako mali za ulohu okrem reverznutia 8080 reverznut aj ostatne sucasti
stavebnice intel MCS80. Existoval pevny deadline dokedy to malo byt
urobene aspon vo vzorkovych mnozstvach, lebo v ten den mali prist do
Tesly nejaki politicki potentati a ak by to nebolo hotove, padali by
hlavy. Najvacsi problem bol s 8255, lebo ta mala niektore detaily
urobene "zvlastnym" sposobom a v podmienkach Tesly s tym boli
problemy. Den navstevy sa neodkladne blizil a hoci tusili kde je
problem, 8255 sa stale nedarila, v poslednu noc zo zufalstva zobrali
zopar kuskov Intel i8255, oznacenie sa opieskovalo a hrdo sa nan
natlacilo TESLA MHB8255. Potentati prisli, namiesto stinania hlav sa
potlapkavalo po pleci, vyvojari si vydychli lebo vedeli ze ziskali
trochu casu.
Je treba dodat ze o niekolko mesiacov neskor uz mali vsetko zmaknute a
vyroba sa rozbiehala.

A iny pamatnik zas spomina na zosnuleho Jana Langosa. Verejnosti bol
znamy ako ponovembrovy politik, ale stal za kopirovanim mnohych
komplikovanych obvodov - trebars spominaneho 8080. Udajne sa s fotkami
kremiku zatvoril do pracovne, spolu s kartonom cigariet a bednickou
vina. O niekolko dni vysiel von, s velkou plachtou papiera a
rozkreslenou architekturou. Takisto to bol ten kto sa asi najviac
angazoval za to, aby sa koncom osemdesiatych rokov zacalo s
kopirovanim ARM-u.

Dalsi pamatnik, ktory pracoval v Kablo Bratislava zas spominal, ze
kopirovanie sa vtedy nenazyvalo kopirovanie, ale malo svoj specificky
nazov - "vyvoj podla predlohy".

J.

st 19. 12. 2018 o 16:51 Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com> napísal(a):