Re: Emulátor proměnného odporu

Jirka Mww jirka.mww na gmail.com
Pondělí Prosinec 17 18:02:55 CET 2018

Zkuste se pro inspiraci podívat na stránky Etahermu :
http://www.etatherm.cz/

My máme v rodinném domě kotel Baxi Platinium , který má naštěstí možnost
připojit regulaci od Siemens
takže  mám zvlášť obvod na teplou vodu, ( ten řídí přímo kotel ) radiátory
a podlahovku pak s regulací Siemens AVS
Celé to ovládá  systém od Etathermu  s čidly v každé obytné místnosti.
Radiátory ovládám pomocí Etatherm motorových ventilů,  podlahovka má v
každé místnosti dvě větve, jedna je
pořád otevřena na poloviční průtok a druhá větev se řídí taky Etathermem
ale jen zapnuto/vypnuto.
Pokud není požadavek od žádné místnosti s radiátory, radiátorové čerpadlo
se vypne.  Pokud není požadavek
od žádné místnosti s podlahovkou, vypne se čerpadlo podlahovky.  Ty napůl
otevřené smyčky podlahovky tedy
topí pořád, pokud alespoň jedna místnost s podlahovkou chce topit.
Teplota kotle se řídí podle vnější teploty a požadavku. Když je potřeba
teplá voda, kotel topí víc,
pro radiátory míň a pro podlahovku jen málo.  Když toho jede víc,
nareguluje se to automaticky směšovacími ventily.
Teploty v jednotlivých místnostech jsou nastaveny Etathermem různě podle
denní a týdenní doby.
Provozujeme to druhou zimu a vypadá to, že to docela funguje.

Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW

po 17. 12. 2018 v 15:17 odesílatel Jiri Foldyna <jiri.f na foldynovi.cz>