O Tesle Piestany

Sobota Prosinec 15 19:14:40 CET 2018

Já jsem v Tesle pracoval ve vývoji - tedy ne přímo na vývoji těch desek, ale
kousek od toho.
Údajně se to dělalo proto, že samotný 8080 nestíhal výpočty. Ve třídeskáči
prý byly zadrádované

další instrukce pro matematické operace. Dělala se i verze s 8080 pro méně
náročné aplikace.(MVS, MMS, MMP).

Je možné se o tom dočíst ve velkém modrém katalogu TESLA ELTOS, 2. díl.

Jednou jsem byl na nějakém školení, byl tam příspěvek o CNC systému ze ZPA
Košíře, tak prý taky narazili

na problém, že 8080 nestíhala, tam to řešili nějak jinak -  k 8080 připojili
nějaký brouk co jim tu matematiku řešil.

Když jsme vyklízeli nějakou skříň, tak jsem tam narazil na nějakou desku kde
byla spousta diod, snad tisíce

nepočítal jsem je. Tipuji, že to mohl být pokus o vytvoření ROM paměti z
počátku vývoje.

Nedávno jsem mluvil s někým z Kovosvitu Sezimovo Ústí, že tlačili na Teslu,
aby NC systémy osazovala brouky z dovozu kvůli zvýšení spolehlivosti, ale
bez úspěchu.

Taky jsem se doslechl, snad drb, že vedoucí vývoje nárokoval dovoz z KS, ale
jako vedoucí antiimportní komise ten dovoz zamítnul.

A ještě perlička:

Vyvíjel jsem cosi co pracovalo v blízkosti mezního kmitočtu. Na vyzkoušení
jsem měl brouky z TI, bez problémů.

Do výroby měly jít  brouci ze sajuzu a s těmi to moc nefungovalo. Koukal
jsem že ty brouky mají vyrábět i Maďaři,

tak jsem objednal maďarské brouky. Šlo to přes PZO, tam udělali výběrové
řízení, z jejich hlediska byly

výhodnější ty ze sajuzu, tak jsem zase dostal ty sovětské.

Takže když zaslechnu, že někde dělají výběrové řízení, na tu epizodu si
vzpomenu.

---------- Původní e-mail ----------