I2C - Arduino STM32 Nucleo L476RG

hwnews konference hwnews na cncnet.info
Středa Prosinec 12 12:07:10 CET 2018

Nechci tady nejak zasahovat do svate valky, ale jen pridam muj dojem z
Arduina...pohled cloveka, ktery pracuje vyhradne s PICy a nesnasi like
Cckovou syntaxi.

I pres vyse uvedene mam doma dve Arduina (Mega 2560 a cosi...tusim Demi?) -
vyzkousel jsem si napsat par programku a celkem se mi to libilo...ba zdalo
se mi, ze jsem tim nadseny...nicmene to ma pro mne takovou pachut. Jednak
potrebuji k Arduinu vzdy jeste nejaky shield...tzn. ze stejne musim delat
nejaky plosnak a kdyz uz ho delam tak vlastne premyslim co tim usetrim.
Dalsi vec jsou jiz zminene knihovny...je to strasne lakave, ale shodou
okolnosti jsem ted byl rozhodly arduino pouzit a byl nucen procist nekolik
desitek ruznych for....valna vetsina problemu s nefunkcnostma v knihovnach
neni vyresena (mysleno v tech dotazech ve forech), ale vzdy jsou argumenty
...typu no ono to je jen tak na hrani, ALE NENI PROBLEM SI TO UPRAVIT.
Takze opet se ty vyhody ztraci...pokud mam po nekom neco kontrolovat a
prepisovat tak je skoro lepsi si to napsat sam.

K te cerstve zkusenosti...potrebuji na lodi udelat vyhrivani vstupu vody
(trosku jsem znejistel zda to nemuze zamrznout a roztrhnout se ;-) ) - tedy
idealni reseni - GSM spojeni na lod, abch vedel jak situace s teplotou
vypada a pripadne mohl rucne zasahnout, nejaka 1-wire cidla teploty a rele
vystup na spinani topnych elementu. Potrebuji to rychle a tak se to Arduino
vcelku nabizelo a navic jsem nasel GSM shield se SIM800, se vstupy pro
cidla a se dvemi relatky...podle vseho bych to mel sfouknute za dva dny a
mohl to namontovat. Priznam se, ze me vubec nenapadlo, ze by zakladni veci
nemely fungovat...shield prodavany pro MEGA a Uno na MEGA nefunguje,
protoze tak jak jsou naroutovane Tx/Rx jsou pro SoftUSART knihovnu a ta na
MEGA nepodporuje na tech pinech preruseni...vyrobce napsal, ze mam asi
pravdu nebot on pouziva vetsinou Due (coz jak jsem pochopil je nejakej
3.3V  ARM)...to jsem uz trochu zastrihal usima, protoze SIM800 netoleruje
5V TTL...vysvetleni vyrobce, ze na vystupu z MCU je tam delic a obracene na
vstupu 5V MEGA 3.3V jeste lizne jako log 1....kurna to je zlej sen...tak
jsem si nechal poslat schema jako co mam jeste cekat...a ten delic je na
schematu obracene...pisu, ze to je zrejme nejaka pracovni verze, ze to
urcite takhle na te desce nemuze byt zapojeno....no, ze prej mam kupodivu
opravdu pravdu, ale ze prej je to v pohode, ze to dobre teda jako neni, ale
ze to ten SIM vydrzi....ze to je vyzkouseno. No nabidl mi vraceni penez
takze z tohodle pohledu to neni problem...krome ztraty casu, ale sakra na
tom eshopu je to skoro 4 roky...to si toho nikdo z Arduinistu nevsimnul?

Jiste samozrejme urcite budou vyjimky, ale me ta prihoda trosku ozrejmuje
jak cela ta komunita kolem arduina pracuje...samotne Arduino je urcite
peknej kousek HW...ale to kolem dle meho neni dobre...pristup heslem "my mu
nerozumime, ale my mu verime" se mi proste nelibi.

Nakonec to dopadlo tak, ze jsem vyndal svoji univerzalni desku s PICem a tu
obsluhu 1-wire teploemru, relatka a SIM800 si napisu sam - za tu dobu co
jsem stravil s Arduinem jsem to uz mohl mit.

RV

st 12. 12. 2018 v 11:25 odesílatel Pavel Brychta <pavel.brychta na duhasys.eu>