OT: jak si dynamicky vytvorit email adresu na svem serveru

David Belohrad david na belohrad.ch
Úterý Prosinec 11 09:34:42 CET 2018

Zdravim,

tahle otazka je spis na linux fora, ale zkusim:

- docela me stve, ze kazdy objednavaci system na internetu po vas pozaduje emailovou adresu (nekteri dokonce datum narozeni!). a pak ji preprodavaji a ja dostavam spoustu hloupeho spamu od obchodniku, se kterymi jsem nemel nikdy nic docineni

- tak jsem premyslel, zdali - kdyz mam svuj vlastni server hosting - by nebylo mozne nejak automaticky nastavit postfix tak, aby 'prijimal' adresy typu identifikator-<hash>@belohrad.ch, kde <hash> by bylo nejake cislo/string, vyhovujici 'nejake podminkce'. Pokud by ta podminka sedela, tak by postfix preposlal takovy email na jinou adresu, treba spammers na belohrad.ch

ten hash by byl unikatni pro kazdy web, na ktery se prihlasim, tedy napriklad pokud udelam objednavku na globus.ch, mohl bych pouzit napr globus-28akee na belohrad.ch, kde to '28akee' je vytvoreno nejakym algoritmem z toho 'globus-'. Validace na postfixu by pak vyhodnotila tuto adresu jako korektni a preposlala by to na spammers na belohrad.ch.

Existuje nejake takove reseni? jde mi proste o to, abych mohl velmi jednoduse vygenerovat novou emailovou adresu (bez toho, abych ji musel fyzicky na serveru vyrobit) a pouzit na kazdy ten internetovy obchod novou. Tresnickou na dortu by byla treba expirace takove adresy po pul roce....

Me totiz neustale stve ten 'validni spam' (= ten, kde kliknete, ze souhlasite s podminkami jenom abyste byli schopni si neco vubec na netu koupit, a zaroven se tim uvazujete na preprodavani vasich data) a rad bych take vedel, odkud se bere. Tedy kdo je ten evil.

To same delam s hesly. Na kazdy pristup mam nahodne generovane hesla, a kdyz mi nahodou nekdo zacne posilat moje hesla zpet, vim, ktery ze systemu byl napadeny (posledne to byl ... jako obvykle ... drupal)

dik.

.d.