Zdroj Voltcraft Digi 35 (Bylo Re: Nahrada za ICL7106)

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Prosinec 10 21:25:21 CET 2018

Uz me to trochu zacina prestavat bavit - ted uz nejde o nejakej pos****j
zdroj, kterej navic ani nijak zasadne nepotrebuju a ani neni buhvijak
skvelej, ted jde o princip:

Dorazily odpalene soucastky, vymenil jsem vystupni tranzistory, odpory
nahradil novymi v keramice, zapnul a ono to nejak jede. Budiky ukazujou, co
je na vystupu, jak napeti, tak proud.

Hacek je, kdyz tu mrchu trochu a nezne zatizim - cca 10R na vystup,
nastaveno 5V, cca 0.5A. By tam melo bejt. Ale neni - pri zatizeni mi klesne
vystupni napeti na cca 4.4V (a jde to zhruba linearne, takze pri 8V
naprazdno je to cca 7V pri 10R na vystupu). To by asi stabilizovani
laboratorni zdroj delat nemel.

Zacal jsem merit a menit a jsem z toho trochu vyveden z miry - a vubec
netusim, co je tam spatne.

Nasel jsem malicko citelnejsi schema, takze kdo se chcete podivat:
http://www.aaweb.cz/files/voltcraft_digi35a.jpg

V tuto chvili vymeneny:

vystupni tranzistory TR2, TR3
budici TR1
dvojity OZ IC1
vykonove odpory R3, R4

napeti na IC2 (reference 1.23V) je stabilni nezavisle na zatezi
napeti na D4+D5 take
na zenerce D6 je cca 12V nezavisle na zatezi
diody D7, D1 i D2 jsou opravdu diody a ne kus dratu
mereni na R1 i R2 ukazuje 50 ohm, tedy by mely byt v poradku

V podstate tam vic zajimavych soucastek neni.

Proste - kam sahnu, tam je to dobre - ale porad se to chova pod zatezi
spatne. Je tam pet a pul soucastky, ten zdroj proste MUSI fungovat. Jen mu
to vysvetlit :)

Mimochodem - trochu jsem valcil s funkci jednotivych trimru ve zdroji,
muzete nekdo verifikovat spravnost?

P1 - trim mereni vystupniho proudu (dorovnam budik tak, aby ukazoval to co
je na vystupu)

P2 - trim mereni vystuniho napeti

P3 - tohle je misto, kde bych cekal zradu nejpravdepodobneji - funkci si
nejsem jisty na 100%, nastaveni proudove pojistky? Kazdopadne pod zatezi
(mimo rozsah pojistky) bez odezvy na vystupnich hodnotach, pri zatezi do
limitace nastavuje vystupni proud.

P4 - nastaveni maximalniho vystupniho napeti (funguje to tak, ale je to
opravdu to jedine, co to ma delat?)

Nemate nekdo tip, co kde jak zmerit, na co se podivat, co muze byt kde
spatne? Priznem se, ze mne uz moc nenapada, krome toho tu desku rozebrat a
kus po kusu vcetne pasivu omerit. No a dalsi vec je, ze to treba "jen"
neumim nastavit...

Diky.

Pavel Kutina