Re: Vf trafo - galvanické oddělení TV antény

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Úterý Srpen 28 08:12:13 CEST 2018

Jedna antena, bez zosilovania, rozbocene na 4 TV ?
Byvate 5-10 km od vacsieho vysielaca ?

Rozbocenie na 2 TV je teoreticky utlm 3dB, prakticky 4-5, ak je to dobre
spravene,
dalsie rozbocenie z 2 na 4 je rovnako.

Rozbocenie na 4 TV je utlm zo vstupu teoreticky 6dB, prakticky 8-10dB
Realne je to zisk beznych mensich az strednych anten, teda co ziskate na
antene, to stratite na rozbocovani.

Myslim, ze niekde mate zosilovac, alebo byvate velmi blizko vysielaca a
staci vam do kazdeho TV na vstup anteny strcit skrutkovac, pripadne kusok
drotu a zrusit antenu na streche.

Skusili ste pomerat najskor napatia medzi plastami koaxialov medzi
jednotlivymi zariadeniami a zvodom od anteny pri zapnutych zariadeniach?
Potom prudy po plastoch koaxialov.
Tym zistite, ci tam tecu vyrovnavacie prudy a ake ( pozor, moze tam byt aj
100V a prudy radovo aj 10mA. ak nieco nie je v portiadku )
Vacsina ciernej techniky ma 2-vodic pripojenie a ich zem, vystrcena vonku,
napr. na konektore koaxu je umela, niekde plavajuca. Ak mate pospajane 4x
TV, 4x settopbox, pripadne nejake dalsie zariadenia ako zosilovac, radio,
video, ...
tak sa tie zeme mozu snazit plavat kazda inde.

Mate bleskozvody?
Ako mate rieseny stoziar anteny? Je kovovy?  Je zemneny? K comu je
mechanicky upevneny?
Je antena primontovana izolovane?
Pripadne su zvody bleskozvodov a jimace riesene ako oddialeny bleskozvod a
stoziar je pripojeny samostatnym vodicom na hlavnu uzemnovaciu pripojnicu?

Dodo

ut 28. 8. 2018 o 7:02 Petr Zapadlo <zapik na email.cz> napísal(a):