Vf trafo - galvanické oddělení TV antény

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Úterý Srpen 28 07:02:37 CEST 2018

Zdravím,

koupil jsem Settopbox kvůli  DVBT2 a náhodně se mi restartoval, když byl
bez antény tak ne. (sice ukazoval že je bez signálu ale držel :-)).

Chtěl jsem tedy vyzkoušet jestli tam není problém s nějakým rozdílem
potenciálů mezi napájením, tv a anténou.  (rodinný dům, jedna anténa na
střeše, bez zesilovače, rozbočeno na 4 TV, galvanicky nespojeno s ničím).

Našel jsem tedy nějaký starý symetrizační člen, vykuchal z něho
dvouotvorové jádro, přemotal to na běžný transformátor 2x 3 závity  a
každou cívku připojil na jeden koax.

Oddělené je to hezky, jenže ouha - neproleze přes to ani užitečný signál
(26kanál, frekvence něco kolem 530MHz).   Symetrizační člen, ze kterého
jsem to kuchnul byl označen pro IV a V televizní pásmo, takže použitou
frekvenci by měl s klidem snést. Jádro je "kratší typ" z feritu, tuším,
že kdysi bylo značeno jako N1 (nebo N2, už nevím).

Na měření na takto vysokých frekvencích nejsem úplně zařízen, takže
objektivně jsem změřit nemohl nic. Pokud je anténa přímo do TV, tak ta
ukazuje prakticky 100% síly a kvality signálu, po nasazení oddělovače
jsou oba teploměry na nule, takže efektivně neproleze asi nic.

V čem je má úvaha chybná?

Díky

Petr