[MECH] Jak povolit sroub, co nejde povolit

OK1IA ok1ia na seznam.cz
Pátek Srpen 24 18:38:30 CEST 2018

Ahoj, mě kamarád poradil ať vezmu rovný kousek kulatiny a kladívko asi 150g
a ťukám postupně na hlavu šroubu ze všech stran proti dalšímu železu....No
chvíli jsem se válel na zemi pod Škodovkou ale pak šel šroub klíčem ven jak
po másle . Opravdu to funguje je to prej finta starších mechaniků!
Honza

-ia-
-----Original Message-----
From: David Obdrzalek [mailto:David.Obdrzalek na mff.cuni.cz]
Sent: Friday, August 24, 2018 7:04 AM
To: HW-news
Subject: Re: [MECH] Jak povolit sroub, co nejde povolit

Mě se jako penetrant osvědčila nafta, petrolej. A nejlepší byl nějaký noname
olej
rozředěný acetonem (ale to je trochu vošajslich - acetonem se může naleptat
něco
plastového nebo gumového okolo).
Tak jako tak, je to potřeba nechat působit dýl, třeba přes noc. A před
uvolňováním
do toho párkrát pořádně praštit kladivem, lze-li.

Tadyten maník testoval různé příprvky, ale vzhledem k americkým reáliím je
pro nás
použitelé jen zjištění, že cokoli je lepší než nic a že olej s acetonem mu
fungoval
líp než WD40:
https://www.youtube.com/watch?v=xUEob2oAKVs

D.O.

On 24 Aug 2018 at 6:51, Pavel Kadečka wrote:
> Přátelé,
>
> jak povolit šroub, co nejde povolit? Resp. je to vodící čep na zadní
> brzdě na autě, jeden mi povolit jde, druhý tam drží jak přivařený,
> akorát se při pokusech o povolení ožvejkala hlava, i ořech z goly tam
> prokluzuje. Je to 14 klíč - šestihran.
>
> Případně nemáte někdo nějakou sadu na poškozené šrouby jako je třeba
> tahle? Funguje to?

https://www.triumfcz.cz/hlavice-nastrcne-3-8-spiral-10-19-mm-na-poskozene-sr
ouby-a-