[MECH] Jak povolit sroub, co nejde povolit

Krucinsky, Ladislav ladislav.krucinsky na linde-mh.cz
Pátek Srpen 24 15:29:32 CEST 2018

No mně z toho videa a hlavně z tabulky v minutě 8:37 přijde že rozdíl v povolování je patrný jen u přípravku "Liquid Wrench" a trošku u toho acetonu s olejem, vše ostatní se nepříliš liší od suchých šroubů.
Ale možná je to jenom malým statistickým vzorkem. Za důležitější bych bral to, že když už se to stříkne tak jde ten šroub ve zbytku závitu povolit lépe než na sucho.

Zdravím
Ladislav Kručinský

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of David Obdrzalek
Sent: Friday, August 24, 2018 9:04 AM
To: HW-news
Subject: Re: [MECH] Jak povolit sroub, co nejde povolit

Mě se jako penetrant osvědčila nafta, petrolej. A nejlepší byl nějaký noname olej
rozředěný acetonem (ale to je trochu vošajslich - acetonem se může naleptat něco
plastového nebo gumového okolo).
Tak jako tak, je to potřeba nechat působit dýl, třeba přes noc. A před uvolňováním
do toho párkrát pořádně praštit kladivem, lze-li.

Tadyten maník testoval různé příprvky, ale vzhledem k americkým reáliím je pro nás
použitelé jen zjištění, že cokoli je lepší než nic a že olej s acetonem mu fungoval
líp než WD40:
https://www.youtube.com/watch?v=xUEob2oAKVs

D.O.