Může odejít DSL splitter?

Cizek Milan Cizek.Milan na seznam.cz
Pátek Srpen 24 12:02:20 CEST 2018

Ahoj,

jsem v DSL laik, tak se chci zeptat... Po předělávání krků v místnosti došlo
k opakovanému odpojení ADSL a tel. ze spliteru (VDSL2).

Od té doby začal telefonní přístroj, pokud je zavěšený, trvale bez přerušení
vyzvánět. Pokud jej zvednu, není tón a v pozadí slabě slyším "modemovou"
komunikaci.

Zapojení do splitteru je správně, VDSL funguje, ale telefon ne.

Mohlo se při manipulaci něco pokazit? Nenapadá mě, proč by splitter odešel,
přeci jen je to pasivní pásmová propust a nic víc.

Případně napadá někoho, v čem by mohl být problém? Dnes se ještě chystám
proměřit kabeláž testerem, ale hádám, že tam problém nebude, resp. kdyby
odpadl jeden ze dvou vodičů do tel. přístroje, tak by přeci nezvonil.

Milan