ochrana nabijecky proti prepolovani baterie

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pondělí Srpen 13 06:48:52 CEST 2018

Zajímavý obvod, ale není mi jasné jak s ním chránit nabíječku před
opačně připojenou baterkou.

Obvod má konfiguraci jen pro ochranu blbě připojené vstupního napětí,
ale i tak je to ochrana zkratem přes diodu, což znamená, že většina
běžných baterek dokáže běžné diody ve slušně krátkém čase upéci.

Navíc je tu ta komplikace, že nabíječka pak pohrne proud opačně než
tento obvod předpokládá.

Jaká je tedy správní konfigurace aby to fungovalo?

Petr