ochrana nabijecky proti prepolovani baterie

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Srpen 13 02:32:27 CEST 2018

Ano, musí se to zapojit tak, aby substrátová dioda byla v propustném směru
pro normální nabíjení.

V každém případě, všechna jednoduchá zapínací řešení mají dříve zmiňovaný
problém, že po odpojení správně polarizované baterky od běžící nabíječky,
zůstane sepnuto.

A problém má nejméně dvě řešení:

1. Samo se vyřeší, pokud se to nabíječce nelíbí a výstup mezitím vypne.

2. Použít naopak odpínací řešení: MOSFET vybavit přiměřeně dimenzovaným
malým R na snímání proudu (např. úbytek 1 V při 30násobku normálního nad.
proudu) a ovládat třeba s pomocí UC3842/3. Nastavit nějakou co nejmenší
frekvenci, kdy ještě může být malý deadtime a nechat běžet. Za normálního
stavu bude třeba 99,9 % času zapnuto a jednou za čas pár desítek ns vypnuto.
Při obráceném připojení bat. se vždy pár desítek ns po sepnutí MOSFET zas
vypne. Když bude perioda třeba 1 ms, bude to mít hezkou akustickou
signalizaci:-)

PH