rozliseni sepnutych kontaktu rele, seriovy delic + 12bit AD ?

Kubat Tomas tomas.kubat na comap.cz
Sobota Srpen 11 16:17:48 CEST 2018

tak ja to upresnim :-) myslel jsem z vypadne nejake priblizne jasne cislo a to bude stacit.
pouziti je merici/spinaci karta v testeru. rele asi neco jako https://www.tme.eu/cz/details/im43gr/elektromagneticka-rele-miniaturni/te-connectivity/5-1462037-9/ .
ted tam jsou sil https://www.tme.eu/cz/details/sil05-1a72-71l/elektromagneticka-rele-jazyckove/meder/ .
funkce kontroly realneno sepnuti rele zacina chybet, slozitejsi testy a programatori co nevedi co delaji a je potreba po nich vsechno projit :-).
spatne sepnuti muze mit neblahe nasledky, kdy se objevi napeti tam kde nema atd.
rychlost je ted cca 10-50ms na provedeni prikazu.
podminky kancelarske/laboratorni.
jeden drat jsem chtel hlavne pro  zjednoduseny navrh, proste jak hw tak sw oddeleni zamest cesticku co nejlepe :-).
momentalne jsou karty osazene u51, silabs c8051f412 :-) (uz 10 a vice let). zmena je mozna .
dekuji za trpelivost.
tomik.
p.s. budu az zitra dopoledne ..

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Saturday, August 11, 2018 3:35 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: rozliseni sepnutych kontaktu rele, seriovy delic + 12bit AD ?

> a rozhoduje i rychlost vyhodnoceni

No toto je to.

Na zaciatku je vzdy nejake "jednoduche" zadanie, a potom zrazu vyliezaju taketo "drobne" doplnujuce podmienky.

Kolko je ta rozhodujuca rychlost? A je potrebne vyhodnotit rychlo ze ktore presne rele je prepnute, alebo staci rychlo reagovat na zmenu, a potom je dost casu na zistenie, kde presne ta zmena nastala?

Ako vravim, ja s 1-wire nemam ziadnu skusenost, ale ani ti, co maju, Vam nebudu vediet poradit, ak je zadanie takto vagne.

> je tu moznost pridat procesor, kam se pripoji jednotlive sekce do analogovych vstupu a rozliseni se trochu rozdeli.

Aha, takze vlastne netreba mat vsetky spinace na 2 drotoch? A tiez cislo 32 tu padlo tusim prvykrat...

> je tu navic ta moznost, "nakalibrovat" cteni analogove hodnoty proti sepnute kombinaci pri oziveni.
> odpadla by potreba presnych odporu.

Ta potreba presnosti je nie kvoli tomu, aby sa dali rozoznat individualne odpory, ale ich kombinacia. Ak je absolutna chyba odporu najvacsej hodnoty porovnatelna s velkostou najmensieho odporu, tak je uz je to potrebne zohladnit pri volbe presnej hodnoty druheho najvacsieho odporu; ten znova moze mat nejaku chybu atd.atd.

Samozrejme hra rolu aj teplotna stabilita tych odporov, ak sa to bude prevadzkovat nie pri konstantnej (izbovej) teplote (co tiez nevieme).
Samozrejme hra rolu aj vlozeny kus drotu - jeho dlzka, dpor, vzajomna vzdialenost jednotlivych bodov, pre niektore metody aj jeho kapacita. To je dalsi faktor, ktory ste "pre jednoduchost" zamlcali. A samozrejme mozu hrat rolu aj "medzikusy" typu konektory a svorkovnice. Dalsiu rolu hra pripadne rusenie, t.j. celkova impedancia (alebo prud, ako sa to vezme) moze mat nejake obmedzenie.

Robil som nieco podobne ale *bez* poziadavky na sucasnu detekciu, pre detekciu "padnuteho lana" na lyziarskom vleku, a - prave s ohladom na tie "malickosti" - som usudil, ze 20 pozicii je zhruba maximum do coho som ochotny ist (pritom pri pouzitom 10-bitovom prevodniku je to teoreticky 1024, ak by sa obetovali nejake 4 bity tak stale by to bolo 64...)
https://vimeo.com/149456066

wek