Re: Rekuperace u multikoptery (Skladování Li-pol)

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Srpen 11 11:44:58 CEST 2018


Nikdo nerozporuje, že generované napětí při vyšších otáčkách překročí napětí 
napájecí. Ale první problém je, že klesání chce vrtuli roztáčet na opačnou 
stranu a aby bylo možno rekuperovat, musí se tedy dostat do stavu, kdy se 
točí na opačnou stranu. Jsme tedy v situaci, jako kdyby někdo motor v MVE 
přifázoval tak, že se točí proti směru, kterým se chce točit turbína:-)

PH

-----Původní zpráva----- 
From: Admin HWnews
To je dle meho chybna uvaha.

Nezatizeny (idealni) elektromotor generuje bemf napeti rovne napajecimu
napeti. V okamziku kdy jej budete externe roztacet (stejnym smerem) bude
do zdroje dodavat energii - neni treba jej tocit na opacnou stranu. V
pripade klesani se deje prece to same. Vrtule jsou proudem vzduchu
pretaceny nad uroven dodavane energie (dokonce brzdny ucinek tocici se
vrtule je vyssi nez kdyz je vrtule zastavena) takze energie by se mela
generovat. Samozrejme v realu bude zaviset na mnoha faktorech kolik to
vlastne bude a zda to vubec bude, ale predpokladam, ze se bavime ciste v
teoreticke rovine.

Ostatne uplne podobne funguji generatory na MVE, kde se pouziva bezny
asynchronni motor, ktery je prifazovan k siti a turbina je zprevodovana
tak, aby jej pretacela nad jmenovite otacky.


Dne 11.8.2018 v 11:13 Lubor Otta napsal(a):
> Pro rekuperaci potenciální energie dronu je potřeba ho nechat padat, 
> nechat vrtuli roztočit se autorotací na opačnou stranu, a bržděním té 
> vrtule odčerpat trochu energie. Ale odhaduji že pude získat jen zlomek 
> potenciální energie drou, čili nevyplatí se to.
> Lubor
>
>
> Dne 10.8.2018 v 22:33 Admin HWnews napsal(a):
>> Na tom dronu zadne protizavazi neni takze predpokladam, ze m*g*delta h 
>> stale neco te energie hodi 



Další informace o konferenci Hw-list