Re: Skladování Li-pol baterií
Admin HWnews
hwnews na cncnet.info
Pátek Srpen 10 23:18:32 CEST 2018
No to neni tak jednoduche jak licite.
Ciste fyzikalne musite tedy zodpovedet kam se tedy ta potencialni
energie ztraci. ;-)
Pri klesani se vrtule pretaci vuci nastavene komutaci a zcela jiste
energie vznika - dokonce si myslim, ze pres substratove diody v
mosfetech v H mustku to protejka do baterii - ono to modelari docela
resili, protoze to muze vest (tahle nerizena rekuperace) k prebijeni
baterie.
Ono si to moc lidi neuvedomuje, ale letadlo pri klesani se opravdu brzdi
(cilene) stazenym motorem - vlastne uplne stejne jako kdyz brzdite z
kopce v aute motorem.
Samozrejme zalezi na osazenych vrtulich. Pokud jsou to vysokoobratkove
male vrtulky tak se ta rekuperace samozrejme projevuje az v okamziku,
kdy jsou okolni podminky podobne jako v hnacim rezimu. Ja mam treba na
dronu osazene 12"x5" vrtule urcene na primarne pro lety ve visu, ktere
jsem navrzene pro pomale obtekani a tam staci velmi malo.
RV
Dne 10.8.2018 v 22:55 Pavel Kadečka napsal(a):
> Motory stále zabírají, buď víc nebo míň, podle toho jestli dron stoupá
> nebo klesá a jak moc rychle... rychlost stoupání i klesání je řízená.
> Předpokládám, že při volném pádu budou vrtule fungovat jako větrné
> elektrárny. Rychlost padání musí být dostatečná, aby to ty vrtule
> roztočilo, ale myslím, že to má docela vysoké otáčky při lítání,
> takové to při té teoretické rekuperaci asi nedá.
Další informace o konferenci Hw-list