Re: Skladování Li-pol baterií

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Pátek Srpen 10 23:18:32 CEST 2018


No to neni tak jednoduche jak licite.

Ciste fyzikalne musite tedy zodpovedet kam se tedy ta potencialni 
energie ztraci. ;-)

Pri klesani se vrtule pretaci vuci nastavene komutaci a zcela jiste 
energie vznika - dokonce si myslim, ze pres substratove diody v 
mosfetech v H mustku to protejka do baterii - ono to modelari docela 
resili, protoze to muze vest (tahle nerizena rekuperace) k prebijeni 
baterie.
Ono si to moc lidi neuvedomuje, ale letadlo pri klesani se opravdu brzdi 
(cilene) stazenym motorem - vlastne uplne stejne jako kdyz brzdite z 
kopce v aute motorem.

Samozrejme zalezi na osazenych vrtulich. Pokud jsou to vysokoobratkove 
male vrtulky tak se ta rekuperace samozrejme projevuje az v okamziku, 
kdy jsou okolni podminky podobne jako v hnacim rezimu. Ja mam treba na 
dronu osazene 12"x5" vrtule urcene na primarne pro lety ve visu, ktere 
jsem navrzene pro pomale obtekani a tam staci velmi malo.

RV

Dne 10.8.2018 v 22:55 Pavel Kadečka napsal(a):
> Motory stále zabírají, buď víc nebo míň, podle toho jestli dron stoupá
> nebo klesá a jak moc rychle... rychlost stoupání i klesání je řízená.
> Předpokládám, že při volném pádu budou vrtule fungovat jako větrné
> elektrárny. Rychlost padání musí být dostatečná, aby to ty vrtule
> roztočilo, ale myslím, že to má docela vysoké otáčky při lítání,
> takové to při té teoretické rekuperaci asi nedá.


Další informace o konferenci Hw-list