Re[8]: Skladování Li-pol baterií

Vladimír newlad na centrum.cz
Středa Srpen 8 13:21:47 CEST 2018


U M Airu je několik režimů, v nichž ho lze ovládat:
- gesta
- ovládání přes aplikaci telefonem, přes wifi telefonu, na displeji jsou 
zobrazeny jojsticky, malý dosah
- samotným ovladačem, na lítání dobrý, není vidět, co fotím, ani 
telemetrie (M Pro má displej, to je lepší)
- komfortní, řízení ovladačem, zobrazení na displeji v podstatě všeho, 
možnost nastavení přes aplikaci atd. Telefon/tablet je propojen s 
vysílačem kabelem, video se přenáší (jen v hd) do vysílače a kabelem do 
telefonu. Je snad možnost propojení i bez kabelu přes wifi, ale nemám 
ověřeno.
Jak dát telefon do brýlí nevím, ale vzhledem k tomu, že vysílač má dva 
typy zásuvek usb (micro i typ A) dá se použít delší kabel a dát telefon 
třeba do brýlí.
Vladimír

------ Původní zpráva ------
Od: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 8.8.2018 11:53:30
Předmět: Re: Re[6]: Skladování Li-pol baterií

>Když se tu takhle rozebírá Mavic, měl bych dotaz, třeba někdo bude 
>vědět:
>
>Jak je přenášené video na zem u Mavic a u Mavic Air? V ovladači je 
>integrovaný přijímač, nebo se využívá HW připojeného telefonu?
>A další dotaz na Air - narozdíl od většího Mavica, který se zřejmě dá 
>celkem slušně ovládat i tlačítky na ovladači, ten Air asi potřebuje 
>dotykový telefon? Jde mi o to, jestli by bylo možné nějak jednoduše 
>nacpat onen telefon do rámečku brýlí, aniž bych si musel kupovat ty Dji 
>googles.
>
>Díky.
>
>Pavel Kutina
>
>
>----- Original Message ----- From: "Vladimír" <newlad na centrum.cz>
>To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>Sent: Wednesday, August 08, 2018 11:14 AM
>Subject: Re[6]: Skladování Li-pol baterií
>
>
>>No to by se mi líbilo! Bohužel u Aira to není.
>>Napadá mě, nefunguje to i opačně, když do toho dáte vylítanou baterku, 
>>tak se v režimu storage nabije jen na těch cca 60%?
>>Vladimír
>>
>>------ Původní zpráva ------
>>Od: "Šerých Jakub" <Serych na panska.cz>
>>Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>>Odesláno: 8.8.2018 11:08:00
>>Předmět: RE: Re[4]: Skladování Li-pol baterií
>>
>>>Pro Phantoma vypadá takhle a má tam přepínač charging/storage:
>>>https://www.alza.cz/dji-phantom-4-nabijec-pro-3-akumulatory-d4651991.htm
>>>Jakub Šerých
>>>
>>>-----Original Message-----
>>>From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Vladimír
>>>Sent: Wednesday, August 8, 2018 10:40 AM
>>>To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
>>>Subject: Re[4]: Skladování Li-pol baterií
>>>
>>>Já na tom doku žádný přepínač nemám. Je to tenhle typ:
>>>https://www.bhphotovideo.com/images/images2000x2000/dji_cp_pt_00000121_01_mavic_air_part_2_1386532.jpg
>>>Ale to co píšete by bylo fajn, jen zatím nevím, jak toho docílit. 
>>>Zatím jsem rozlousknul ten adaptér co z toho dělá power banku. Je v 
>>>něm jen dc-dc měnič na 5V, a nejjednoduší se mi jeví, vytáhnout z 
>>>něho kablík, na něj dát konektor do modelářské nabíječky a tam už si 
>>>nastavím v podstatě cokoliv, i ten storage režim.
>>>Vladimír
>>>
>>>------ Původní zpráva ------
>>>Od: "Šerých Jakub" <Serych na panska.cz>
>>>Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>>>Odesláno: 8.8.2018 9:44:13
>>>Předmět: RE: Re[2]: Skladování Li-pol baterií
>>>
>>>>A nezkoumal jste, jak je udělaný takový ten baterkový dok, který má
>>>>přepínač na nabití baterek pro uskladnění? To by se mi hodilo, když
>>>>dolétám a vím, že minimálně týden létat nebudu. V tom případě je mi
>>>>líto baterku hnát na 100% , aby se v zápětí příští den vybila na 
>>>>60%. A
>>>>zase číhat u nabíječky a odpojit to v půlce podle blikání dobíjecích
>>>>diod je téměř nerealizovatelné.
>>>>
>>>>Jakub Šerých
>>>>
>>>>-----Original Message-----
>>>>From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Vladimír
>>>>Sent: Wednesday, August 8, 2018 9:23 AM
>>>>To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
>>>>Subject: Re[2]: Skladování Li-pol baterií
>>>>
>>>>Je to funkce akumulátoru, říkají tomu vznešeně inteligent battery.
>>>>Akupack má všechno v sobě, nabíječku, balancer i nějakou zátěž na to
>>>>vybíjení. On ten konektor vypadá strašně sofistikovaně, má deset 
>>>>pinů,
>>>>ale ve skutečnosti jsou tam čtyři minus a čtyři plus, viz foto. 
>>>>Zkoušel
>>>>jsem to nabíjet z jiného zdroje a jde to bez problémů, jen musí mít
>>>>napětí >12,6V. Tedy by to mělo jít nabíjet i v autě bez nějakých
>>>>speciálních fičur.
>>>>Náhradní baterky zatím neřeším, mám také tři, ale podle různých
>>>>informací z FB skupin bych kupoval zase jen originály.
>>>>Vladimír
>>>>
>>>>------ Původní zpráva ------
>>>>Od: "Ivan Kiss" <Ivan.Kiss na novohrad.sk>
>>>>Komu: hw-list na list.hw.cz
>>>>Odesláno: 8.8.2018 8:43:34
>>>>Předmět: Re: Skladování Li-pol baterií
>>>>
>>>>>Zrejme je to funkcia dronu, nie baterky. Ako potom riešite náhradné
>>>>>baterky?
>>>>>Syn má Mavic air k nemu asi tri sady bateriek, tak by som ho rád
>>>>>poučil.
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>Dňa 7.8.2018 o 16:51 Vladimír napísal(a):
>>>>>>Jj, to mají, pokud na ni deset dnů nesáhneš, tak přejde do Storage
>>>>>>režimu, pomalu se vybije na cca 60%. Jenže když si ji chceš
>>>>>>zkontrolovat a zmáčkneš čudlík, tak se ten cyklus resetne. Já mám
>>>>>>Mavic Air Combo, a tam je adaptér, se kterým lze aku použít jako
>>>>>>power banku. Teď to dělám tak, že když se vrátím domů s plnou
>>>>>>baterkou, tak z ní nabiju mobil a pak uložím.
>>>>>>Lada
>>>>>>
>>>>>>------ Původní zpráva ------
>>>>>>Od: "DeeJay" <deejay na email.cz>
>>>>>>Komu: "'HW-news'" <hw-list na list.hw.cz>
>>>>>>Odesláno: 7.8.2018 15:15:57
>>>>>>Předmět: RE: Re[2]: Skladování Li-pol baterií
>>>>>>
>>>>>>>Tak u DJI dronů mají baterky v sobě nějakou logiku a po několika
>>>>>>>dnech se sami vybijí pod 50%
>>>>>>>
>>>>>>>Jara
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of
>>>>>>>Vladimír
>>>>>>>Sent: Tuesday, August 07, 2018 12:15 AM
>>>>>>>To: HW-news
>>>>>>>Subject: Re[2]: Skladování Li-pol baterií
>>>>>>>
>>>>>>>No já to tak dělám taky, mám podobnou zkušenost s nabitými v
>>>>>>>šuplíku, taky se nafoukly a zvětšil se jim vnitřní odpor. Trochu 
>>>>>>>se
>>>>>>>handrkuji v jedné "dronové" skupině na FB a neumím vysvětlit, 
>>>>>>>proč
>>>>>>>je to tak lepší, repektive co vlastně výrobci doporučují a proč?
>>>>>>>Vladimír
>>>>>>>
>>>>>>>------ Původní zpráva ------
>>>>>>>Od: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>
>>>>>>>Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>>>>>>>Odesláno: 7.8.2018 0:03:43
>>>>>>>Předmět: Re: Skladování Li-pol baterií
>>>>>>>
>>>>>>>Plně nabité Li-polky se po nějakém čase nafouknou. U vybitých zas
>>>>>>>hrozí definitivní konec článků s vyšším samovybíjením (ale ty 
>>>>>>>stejně
>>>>>>>brzy chcípnou i tak).
>>>>>>>
>>>>>>>Takže vybité by se před delším skladováním měly trochu dobít, 
>>>>>>>nabité
>>>>>>>zas přivybít. Výrobci obvykle doporučují 50 %.
>>>>>>>
>>>>>>>Celkový závěr je, že pokud vybiju baterku v letadle a neplánuji, 
>>>>>>>že
>>>>>>>zítra půjdu lítat, tak ji změřím a když má nad 10 V (tříčlánek)
>>>>>>>naprázdno, tak nenabíjím (což je snad vždy). Tzn. je skladuji na
>>>>>>>prakticky 0-5 %, ale zdá se, že to nevadí a je s tím nejmíň 
>>>>>>>práce:-)
>>>>>>>
>>>>>>>Všechny předchozí, co jsem skladoval nabité, byly do jara 
>>>>>>>nafouklé.
>>>>>>>Poslední, která nebyla skladována nabitá, byla stále (2 roky)
>>>>>>>hranatá. Ale včera jsem o ni přišel, protože spadla ze stromu 
>>>>>>>(kde
>>>>>>>skočila s letadlem) a někdo jiný ji našel.
>>>>>>>
>>>>>>>PH
>>>>>>>
>>>>>>>From: Vladimír
>>>>>>>Dobrý den, jak by se měly skladovat lipolky, nabité, nebo 
>>>>>>>používat
>>>>>>>storage režim a částečně ji vybít?
>>>>>>>V čem je ten který způsob lepší či horší, když bude baterka třeba
>>>>>>>týden/měsíc ležet? A proč?



Další informace o konferenci Hw-list