RE: Re[2]: Skladování Li-pol baterií

DeeJay deejay na email.cz
Úterý Srpen 7 15:15:57 CEST 2018


Tak u DJI dronů mají baterky v sobě nějakou logiku a po několika dnech se sami vybijí pod 50%

Jara



From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vladimír
Sent: Tuesday, August 07, 2018 12:15 AM
To: HW-news
Subject: Re[2]: Skladování Li-pol baterií

No já to tak dělám taky, mám podobnou zkušenost s nabitými v šuplíku, taky se nafoukly a zvětšil se jim vnitřní odpor. Trochu se handrkuji v jedné "dronové" skupině na FB a neumím vysvětlit, proč je to tak lepší, repektive co vlastně výrobci doporučují a proč?
Vladimír

------ Původní zpráva ------
Od: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 7.8.2018 0:03:43
Předmět: Re: Skladování Li-pol baterií

Plně nabité Li-polky se po nějakém čase nafouknou. U vybitých zas hrozí definitivní konec článků s vyšším samovybíjením (ale ty stejně brzy chcípnou i tak).
 
Takže vybité by se před delším skladováním měly trochu dobít, nabité zas přivybít. Výrobci obvykle doporučují 50 %.
 
Celkový závěr je, že pokud vybiju baterku v letadle a neplánuji, že zítra půjdu lítat, tak ji změřím a když má nad 10 V (tříčlánek) naprázdno, tak nenabíjím (což je snad vždy). Tzn. je skladuji na prakticky 0-5 %, ale zdá se, že to nevadí a je s tím nejmíň práce:-)
 
Všechny předchozí, co jsem skladoval nabité, byly do jara nafouklé. Poslední, která nebyla skladována nabitá, byla stále (2 roky) hranatá. Ale včera jsem o ni přišel, protože spadla ze stromu (kde skočila s letadlem) a někdo jiný ji našel.
 
PH
 
From: Vladimír 
Dobrý den, jak by se měly skladovat lipolky, nabité, nebo používat storage režim a částečně ji vybít? 
V čem je ten který způsob lepší či horší, když bude baterka třeba týden/měsíc ležet? A proč?



Další informace o konferenci Hw-list