Re: Skladování Li-pol baterií

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Srpen 7 09:47:59 CEST 2018

Moje Lenovo koupené jako nejlevnější co splňovalo ne moc náročné požadavky,
takové nastavení má (jen on/off) a píšou tam, že je to určeno pro Li-pol a s
ní pak defaultně zapnuté.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Šerých Jakub
Lepší notebooky mají battery management, kterým se dají nastavit meze nabití
baterky. Pokud stroj víceméně trvale pracuje napájen ze sítě a jen občas
jede na cesty, je ideální si nastavit nabíjení na max cca 80% s tím, že se
začne nabíjet až pod 60%. Když někam jedu s velkým nárokem na energii, pár
kliky si přenastavím 100%, nechám hoďku baterku dobít, a pak si to zas
přenastavím zpět. Ale mají to jen notebooky, u kterých si to člověk
"zaplatí" protože výrobci vědí, že pak je baterka víceméně nesmrtelná (po 6
letech a nabití na 100% stále 7 hodin provozu jako, když byl nový) :-)