Re: OT: chemie - čištení kávovaru

Pondělí Srpen 6 12:09:34 CEST 2018

Čistím kyselinou citrónovou. Koupil jsem jí kilo před řadou let, pro čištění
rozpustím tak asi lžíci, možná dvě (sypu od oka) v litru vody a protáhnu tím jak
kávovar (2x překapat a pak 1x čistou vodou), tak rychlovarku (uvařit a nechat asi
1/4h stát, pak opláchnout). Do výkonnějšího kávovaru v práci (sám mele a má nějaký
tlak) se původně lila značková a patřičně drahá odvápňovací kapalina od výrobce, ale
už pár let se to taky čistí kyselinou citronovou, podle slovního popisu sekretářky
odhaduju, že o něco koncentrovanější než co dělám já.

Skleněnou konvičku z kávovaru občas umejeme v myčce.

D.O.