OT Otaceni fotek v defaultnim vieweru (bylo Mizeni ikon)

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Srpen 2 11:31:20 CEST 2018

Jo to je normální už dávno. A celkem praktické. Ale má to ještě zajímavá
specifika:

Do win10 to dělal tak, že fotku prostě znovu zkomprimoval otočenou. Ve win10
ji nerekomprimuje, jen asi do EXIF uloží, že se má zobrazovat otočená.

V souvislosti s tím jsem narazil na zajímavý problém: Jeden známý fotí
slečny na tanečních soutěžích. Náhledy jsou nahrány v NTB s win10 a
zobrazovány na starých PC s win7. Když vertikální fotky otočí na NTB, tak na
stanicích pro zákazníky zůstanou neotočené, takže se někdo musí přihlásit
jako admin na jednu ze stanic, aby mohl do fotek zapisovat a pootáčet je
odtamtud. Občas to ovšem někdo zapomene přehlásit zpět na zákazníka a pak
náhledy ubývají...

A zatím jsem nenašel stejně praktický SW, který by se na rychlé projití
třeba 1000 fotek a otočení cca půlky dal použít a snaha přenést prohlížeč z
Win7 do 10 taky selhala.

PH